Spännande vecka börjar NU

 
MÅNDAG
140407
 Irmas & Irmelin
Grattis
Bumble bee
fortfarande trasig :(
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Man hinner med så mycket
som helst om man inte gör något brådskande.
 
av; Gösta Ekman
Hej där 
 God fortsättning på denna dag, det är måndag och vi har kommit fram till vecka 15
år 2014, det är ju inte illa de.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna 04.40 och fundera för en kort minut vilken dag är det nu då???
Jag var en smula vimmelkantig och kände mig lite ....
bortkommen.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Har då nu bestämt mig att jag måste ta tag i morgon rutiner och se till att
jag får in yogan son den skall och gymmet.
Det är de som skall rädda mig från en undergång :)
 
Så upp och fixa frukost och sen är det bara att rusa igenom en dusch.
Det är lite kallt här i dag och ingen sån där varm lägenhet inte.
Jag fryser och får på mig kläderna i ett snabbt flöde.
 
Gubben åker till jobbet och får då med sig en hel packning för dagen.
Han skall jobba borta i Sollentuna. Det var Jimmie boy som hamna i Fruängen.
Det kan vara bra då han skall bli pappa snart. Nära att komma till sjukan på.
 
Då är denna dag i rullning och jag börjar med lite städning.
 Det är så trist men ett ont måste. Jag har ju mina bläckfisk attacker när jag gör detta.
Börjar så bra i ett rum men sen är det överallt.
Svårt detta med en sak i taget.
 
Jag är klar tidigt, tar en regnig promenad ner till Camilla (då jag inte har någon bil).
Det är lite mystiskt regn ... jag blir blöt, glasögonen får vattendroppar ...
men det syns inget i vatten pölarna :)
Det är det som kallas för regnridå :)
 
Linus vill gå ut men jag har ingen lust in detta väder. Vi leker lite hemma.
Kaffe, lunch och mer kaffe. Ja det är vår dag det :) .
Snackar lite med Nea, det är ju snart time för bäbis.
 
 
Jag skall hämta bilen ... ja men då kan ju Linus få komma ut då.
Han blir stört glad, han är en unge som gillar utomhusaktiviteter.
Han och jag går ner till Messes, inte så långt för mig med för ett par
30 cm korta ben är det så långt.
Han kämpa på, jag fick bära honom lite då och då. Men han kämpa på.
 
Väl där ber jag ena killen köra fram bilen ... den står rätt illa.
Motorlampan lyser och det ryker satan i bilen.
Den är INTE klar .... fattas delar :( .
 
Så jag får allt gå tillbaka med Linus till Brinken.
Han kämpa på och han hitta många fina saker på marken.
Han påminner om sin morbror som också såg allt på marken.
 
Det vart gryta hos Camilla i dag, sen körde Thomas hem mig och Saga
som också kom över på mat.
Två mat lådor kom med hem till Robin och Ari.
 
Så nu tror jag denna dag blir till enda för jag känner
mig lite slut.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0