Två år av saknad

 
SÖNDAG
140406
Vilhelm & William   
Grattis
Till minne av min
mamma
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Om man talar sanning behöver
man inte anstränga sig efteråt för att
komma ihåg vad man sagt.
 
av; Mark Twain
Hej där 
 En dag som är fylld av saknad, smärta och ångest.
Skall ta mig igenom denna dag med stark
vilja och beslutsamhet.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vakna runt04.30 ... Nej så fan heller ...
jag vill inte gå upp ...
JAG VILL INTE !!!
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Så jag somnar om ett tag .. härligt.
Jag vaknar senare av att min lur ringer.
Vad skönt, något tung i huvudet men det går över med lite kaffe.
Så det var en så härlig morgon jag är så utvilad.
Det kommer jag att behöva i dag.
 
Så nu har jag en liten tycka synd om mig stund.
Min saknad efter min mamma är så jobbig,
konstigt att det just blir på dessa dagar mer.
 
För två år sen vid 08.30 somna min mamma in under en operation.
Hon skulle få en stomi. Själva op gick så bra och det var inga som helst fel på det.
Nej min mamma valde att tacka för sig under narkos, vilket måste vara de ultimata.
Hon kände ingenting, hon bara somna.
 
Det är nog mer jag som blev upp röd och saknade efter henne blev så stor.
Jag trodde att jag kunde ta detta som man skall. Jag vet att det är livets gång och att det är
så vi slutar. Men ... jag vill ju ha den siste stunden med henne, hålla handen tända
ljus och lyssna på Elvis. Det var så vi skulle ta farväl.
 
Nu var hon ensam, övergiven ingen som hjälpte henne till andra sidan.
Hon låg i ett kallt operations rum på en kall brits med en stor sportligt riktad på sig.
Ingen dotter som höll henne i handen, ingen som prata med henne ingenting.
 
Vila i frid mamma lilla, jag älskar dig.
 
Har varit och promenerat i dag, det var behövligt eftersom jag är så
upp åt väggarna i dag så det var skönt. Först jag själv sen hämta jag Wilma och Linus.
Promenera runt i Kasmyra.
 
En liten tacos lunch hos fam. Karlsson/Westerberg.
Träffa Robert också, han växer så det knakar.
Han har blivit så long.
 
Det är bara att ta sina saker och rulla hem då, fick jord av Camilla och Thomas.
Skall fixa blommorna på balkongen.
 
Ari fixar middagen som består av;
fläskfilén, bacon, klyftpotatis, bea och grönsaker.
Gott som bara den.
 
Sen blev det mat koma och ett häng framför TV.
Nu kan man bara relaxa och göra kväll.
 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0