APT

 
ONSDAG
140827
 Rolf & Raoul
Grattis
Kollegorna på jobbet 
 Dagens citat
 Naturens gåvor.
 
Jag önskar dig en trädgård i vinterskrud,
och efter många månaders väntan:
de första spröda vårtecknen.
 
Hej där 
Då är det mitt i veckan som man säger, det är måndag till fredan som räknas här.
Lilla lördagen är ju också ett namn på en onsdag.
Vi som jobbar helger och nästen jämt bryr oss inte direkt om vad en
onsdag kallas, det är bara en arbetsdag eller en ledig dag för oss. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Hade en skön sovmorgon ..... en god frukost med yoga och återhämtning.
En promenad då jag har Wilma i dag ... så vi tog en kort än.
Hon har så ont i benen. Gamla tanten.
Nu är det dusch också.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Har inget speciellt för mig utan kollar lite på TV och fixar lunchen.
Är redan klar för att åka till jobbet på möte och det är ju bara att invänta den tiden då.
 
APT är ju för hela styrkan, vi träffas ju aldrig riktigt mycket med A och B sidan.
Det är ett bra tillfälle att se de andra kollegorna också.
Mötet vara i 1½ timme och var rätt intressant kan jag tycka.
 
Lite reflektion över hur sommaren hade varit och det var blandande känslor.
Vissa hade inga problem och vissa fick bara jobba med nya sommar timisar.
Så jag kan förstå att det vart lite hett och chefen och samordnaren hade tagit semester samtidigt.
Det var inte populärt.
 
Nu har dom sätt resultatet och känner sig redo att börja om.
Det är viktiga jobb att vara dom två spindlarna som skall styra och ordna.
Men ... va då vi fixar allt till nästa sommar :)
Nu rullar jag mot Tumba med mig i bilen har jag .... Angelica.
En arbetskollega som bor i Södertälje :)
 
Nu är hon avlämnad och jag skall till Willys och handla lite.
Jag får ta det i omgångar eftersom jag inte kan bära.
Ringer Robin så han får hjälpa mig bära upp.
Skall bara träffa Camilla i centrum först.
 
En paj blev det höll på att svimma nere i centrum.
Oj har jag slarvat med maten i dag???
Jo lite.
 
Så nu är jag på G hem och Robin kom för att hjälpa mig :)
Vilken tur jag har då. Han är stark och kan bära många kassar samtidigt.
Lite buttrig var han men det gick över sen.
Hormoner.
 
Så nu skall man bara ta det lugnt och invänta en gubbe som kommer på en moppe snart.
Kall och grinig är han ... Men det går över efter ett toabesök och en varm dusch.
Lite kaffe och sen är han på bra humör :)
 
 
Vi tar det lugnt i kväll gubben somna på soffan och jag kolla på
TV i sovrummet. Han vill oftast inte se det jag vill se.
Och då blir det på varsitt håll.
 
Nu gör jag kväll.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0