Barn för fulla hus

 
LÖRDAG
140823
 Signe & Signhild
Grattis
Eva 
 Dagens citat
 Allt detta önskar jag dig .....
 
 Våren - och förundran över att den
alltid är så mycket ljuvligare
än du vågat hoppas.
Hej där 
En natt av denna värd avlöses med en fin och härlig promenad ute i solen,
som blev regn på vägen hem. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
I dag blev det inge jag tid, utan bara Joline tid.
Hon vill inte äta och hon vill inte klä på sig.
Ett bad gör henne nyttigt.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Haylie är en trött tjej i dag så hon somnade om vid 7.30.
Men jag börja planera en promenad ner till Brinken så Linus
och Joline får träffas.
 
Det blir lunch hos kusinen och då blev det Karlsons pannkakor.
Mums tyckte båda barnen, Haylie fick bara lite välling.
Sen tog jag en kaffe med Camilla och Thomas och börja planera vägen hem.
 
Joline hade docka + vagn med sig som blev lite jobbig att dra hem.
Men hon kämpa på och det börja regna mitt i allt i hopp.
Det var ingen höjdare.
 
Väl hemma skall vi vila lite så vi kan köra hem till Salem sen.
Joline ville inte vila, jag är stor och behöver inte sa hon.
Hon var törstig och sugen på lite vällning.
Bra kombination.
 
Nä mina sköna skall vi hem nu??
In med allt i bilen och spänna bälten och så.
Väl i Salem kom mammsen och pappsen ner för att hjälpa till med att bära.
Massa saker skall upp till lägenheten.
 
Lite fika och snack om vad som sprids runt nu ....
Jävlar vad grinig jag blir när jag får höra att min sån si och så.
Sen när jag konfronterar honom med det är det inte så......
Vad är respekten för andra människor??
Varför sitta och snacka skit till höger och vänster.
 
När man går på mina barn har min gräns nåtts.
Fan nu är jag så less på mänskligheten
sig i häcken.
 
Skit i det nu ... en kopp kaffe och varva ner så jag kan köra hem.
Och det är nog bäst att han lugnar sig också ....
 
Så är det bara att handla dagens mat och frukost.
Hem och laga till potatisklyftor,
fläskfilé och sås.
 
Som vanligt går min middag för fort och jag får ont i magen.
Det går ju över senare men det är obehagligt så länge det pågår.
Snackar lite med Eva lite.
 
Min kära bästis. Saknar hennes dagliga kramar, det är så trist att inte hinna ses varje dag.
Har tagit det förgivet att det skall vara så.
Och då får jag byta jobb !!!
 
Nä vet nu inte vad jag skall göra, skiter i detta och gör kväll.
 
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0