Besöker Huddinge

 
ONSDAG
140820
 Barnhand & Bernt
Grattis
 
 Dagens citat
 
Allt detta önskar jag dig ....
 
Så många minnen att de hjälper dig
igenom de svåra stunderna i livet.
Hej där 
 I dag är det lite planerat och det känns lite bra att man har det upp strukturerat.
Man vet då hur dagen kommer att bli känns ju alltid lite bättre
då jag är stressad över allt jag gör just nu.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Wilma skall komma eftersom alla är borta där hemma.
Sen är Robin snäll och tar en runda med henne.
Jag skall träffa Susanne P.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
I går när jag skulle somna låg jag och längta till min frukost ... det är en
konstig sak jag har börjat med. Och nu är det så gott att peta i sig fil,
flingor, smörgås och kaffe.
 
Det blir att invänta ett samtal från Södertälje sjukhus, skall beställa en tid där.
Men dom har ingen ... får allt ta kontakt med min husläkare.
Och hon har tid i morgon klockan åtta.
 
Nu skall jag plocka upp nyckeln hos Thomas och ta och hämta Wilma.
Hon skall ju vara hos oss. Det blir en sväng till Bilia, fixa koden till min stereo.
Jag vill verkligen ha musik i bilen nu.
 
Nu hem vänta på samtal från Bilia att dom har koden, betala 125 kronor för fyra siffror.
Lite konstigt tycker jag. På andra stället var det gratis.
Nu skriver jag in koden ...XXX .... så nu ha ha ha musik :) .
 
Då kan jag köra till Norsborg och plocka upp Susanne och Maja.
Vi far till Huddinge för att käka och sen lämna Maja till Susannes syster,
Vi träffa Lollo också med söta Caspian.
 
Nu skall vi till en sköterska som skall sticka Susanne,
Det som gör mig förbryllad är att på detta ställe hade sjuksköterskan
långa naglar, ringar, armban och inga handskar.
Inte ens ett förkläde, tänk om man läcker massa blod då blir det kladdigt.
 
Sen är det bara hem som gäller.
Jag lämnar Susanne i Norsborg och jag kör till Tumba.
 
Jag skall ju få besök från Eriksberg och då måst man vara förberedd
he he he. Kaffet klart och bullar på G.
Så nu får dom komma :)
 
Och här kommer dom Emmeli och Roger hej hur har ni haft det i Grekland,
och så flöt snacket på. Vi tog en snabbtripp till Brinken och sen
hem för att laga mat.
 
Falsk Walewska
 
Kokt fisk, potatismos och bea sås
Kokt fis blandas med såsen ,lägger moset runt kanterna på en form och såsen med fisken i mitten.
Ost i massor uppe på såsen. In i ugnen tills osten är gyllen brun.
Låt stå och vila lite hett som attans annars.
 
Lite mer snack och så kom gubben hem och fick mat, tänk vad glad
han kommer att bli nu när han får mat också.
Lite kaffe på maten och sen var det tack och hej.
Nu skall dom hem.
 
Jag skall väl göra kväll tror jag lite väl ont och lite väl stel.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0