Helgens sista dag

 
SÖNDAG
140803
 Tage
Grattis
Kristi förklarings dag  

Kristi förklarings dag är en Kristusdag, till minne av lärjungarnas besök på Förklaringsberget.

Den infaller i Svenska kyrkan 15 veckor efter påskdagen, vilket år 2013 är söndagen den 14 juli. Den liturgiska färgen är vit. Dess ursprungliga firningsdatum är den 6 augusti, men sedan reformationstiden ersätter den Sjunde söndagen efter trefaldighet. I Östkyrkan är den en stor festdag.

Temat för dagens bibeltexter enligt evangelieboken är Jesus förhärligad, och en välkänd text är den text ur Matteusevangeliet där Petrus, Jakob och Johannes följde Jesus upp på ett högt berg och fick se även Mose och Elia i en syn och höra en röst från himlen:

"Detta är min älskade son, han är min utvalde. Lyssna till honom."
 Dagens citat
  Karriär & karaktär
 
Moral är inte det vi gör,
utan de vi tänker göra.
 
av; Bette Midler
Hej där 
 Vilket oväder man vakna till i dag, tror jag börja höra det
vid 05.00 men omöjligt att somna om.
Så vid 06.00 var himmelen helt öppen och en synda flod vräkte ner i en timmes tid.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Det är friskt och det är lite lättare efter de tropiska regnet,
solen har redan varit framme och gett sitt hopp åt mig.
Nu är det bara att äta frukost sen in i duschen och njuta.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Dagens planering är väldigt nära, en tur till affären jag får skjuts eftersom
jag inte får köra på mina tabletter. Och jag behöver köpa bröd, ost mm.
Är alltid lite lättare att forsla i en bil än att bära ....
och jag får inte bära :) .
 
Så nu tar man en kaffe och kollar lite nyheter :)
Det har ju varit översvämningar här och där. Så det är alltid lika bara och
vara uppdaterad av nyheter. Gubben och Robin åker till Ekerö för att plocka upp
båten. Den hamna där i natt.
 
Jag och Millan åker ner till Willys och handlar lite.
Tur att hon kan köra mig, jag är inte kapabel att köra själv.
Jag äter ju starka smärtisar.
 
Vi hinner säga hej till Saga som skall jobba i dag.
11.30 - 16 det är kul att hon får jobba kvar.
Men att göra saker hemma ... det är så svårt för henne :) .
Nu är det bara att köra på och se vad dagen kommer att stå i.
Var ute en stund med Linus och Wilma.
Det är så kul att se när hunden förstår att det är en liten människa
som håller i kopplet. Wilma stannar upp och kollar så Linus hänger med.
Här har vi en sparkcykel som han gillar att åka med, men just nu vill han inte. 
Det var ett samtal till sin pappa som var viktigare.
Hon haltar väldigt mycket och har satan så ont.
Det är synd om lilla tjejen. Massage och små promenader är allt man kan göra just nu.
 
Har ätit picknickbog med sås och potatis.
Sen beslöt vi oss, jag och gubben att kolla film.
Van Diesel
 
Nu skall jag duscha kallt ta en kaffe och göra kväll
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0