Johannas dag :)

 
FREDAG
140815
 Stella & Estelle
Grattis
 Johanna
Grattis gumman
 Dagens citat
  Karriär & karaktär
 
Den som aldrig tänker färdigt
får aldrig någonting gjort,
 
av; Okänd
Hej där 
 I dag är det lite extra eftersom vi har ett födelsedagsbarn att fira.
Johanna blir ju hela åtta år hipp hipp hurra.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Man skall väl inte gnälla när man får ha en sovmorgon till över sex min sömn blir
bara bättre och bättre. Känns så underbart.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Liten morgon med mig och min skäl, skall se till att Ari och Robin
kommer i väg till jobbet inne vid Skanstull.
Det är lite stressigt och dom skall iväg. Hörde på TV att det var en olycka på deras väg.
Måste kolla om dom är på jobbet.
Skönt det är dom .. skönt att veta att dom inte var med där.
 
Så nu skall man förbereda för lilla Johannas kalas i kväll.
Var är paketen och vad är kortet. Så nu är det på plats, då kan man
egna sig åt annat under dagen:)
Jag skall ha lilla Linus här :) utan föräldrar, Camilla jobbar och även Thomas.
Dagisplats från måndag :)
Så då blir det bara att hjälpa till, man lägger näsan i lite överallt.
Men Thomas blir tidigt hem, han skall komma vid två.
 
Ja ha ja lilla gubben skall vi börja med lite frukost då?? Gröt
till lilla killen, han är inte så förtjust i det eftersom han äter det hela tiden.
Denna lilla kille är svår att tillfredsställa med mat han gillar det inte eller han är kräsen.
Inte vad som helst går att stoppa in i hans mun.
 
Oj vad det rullar på i dag då. vi har lekt med bilar telefonen
bandspelaren dockor och han har kört vagn.
Nu skall det vara lunch och se om han gillar fiskbullar ... nej det gör han inte.
Det blir en smörgås och lite vatten och vindruvor.
Vilken lunch. Får be Thomas stoppa i honom en korv.
 
Nu tar vi och sover lunch, pang  så sover han och jag kan också vila.
Vi sover till 13.30 då tar vi lite vatten och sen vaknar vi sakta men säkert.
Och nu kommer pappa.
 
En glad kille har jag i famnen, nu vill han bara gå med pappa och åka bil.
Tack för i dag min gris det var kul att ha dig :)
Vi ses i gen.
Nu är det bara att slöa lite och invänta gubben :)
Telefonen ringer och det är Rickad som kommer med Jack.
Sätter på kaffe till oss och gubben är på G hem också.
 
Tyvärr blir det bara en slät kopp kaffe eftersom jag inte har något kaffebröd.
Det går lika bra med selleri :)
Se här kommer nu gubben .. men var är Robin, han har blivit avsläppt i centrum.
Det var ju bra vi som skall åka till Salem om ett par timmar.
 
Ja ja han kommer väl. Saga är klar och nu väntar vi bara på Ari och Robin.
Men vad är det med gubben då??? Går inte att få liv i den björnen.
Då får han vara så får Johanna ta det med han sen.
 
Nu är vi i Salem det är jag, Saga och Robin.
 
Lilla Haylie var med
En vän till flickorna Filippa
En tråkig Saga
En väldigt oförskämd Robin
Claudia och Naomi
Johanna får monster dojer
Vackra Nea
Far och dotter. Kärleken lyser gubben
Farmor med en lycklig Jolin
Farfar med Joline
Farmor Lillevi med Haylie
Kim med Haylie
Min manga docka Amanda
Tårtan som är hembakad
Goda kakor som försvann.
Det är bara en kille som ej kom med på bild
Safak, men han var där.
 
Måste ta mig hem nu klockan är mycket.  Jag är trött.
Väl hemma skall jag leta efter min mobil som har fått fötter.
Jag hittar den inte. Jag fattar inte var den är.
 
Min kära kompis ringer mig ... vi sitter och pratar ett tag ... det är jobbigt.
Jag saknar henne och det har varit jobbigt för oss båda.
Vi skall ses i morgon :)
 
Jag är din vän i genom eld och vatten.
Vi är ett med världen som vi känner till.
Vi vet vad inre styrka står för.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0