Nytt bandage

 
MÅNDAG
140804
 Arne & Arnold
Grattis
 Joline
 Dagens citat
  Karriär & karaktär
 
Lasternas summa är konstant.
 
av; Okänd
Hej där 
 Det är en ny vecka med nya händelser.
Denna måndagen börjar på Södersjukhuset.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Upp och hoppa nu skall man fixa sig så man kan dra till sjukan.
Duscha, frukost väcka gubben.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Min tid för återhämtning blev lite kortare i dag eftersom vi skall i väg.
Men den blev i alla fall. Nu har gubben kommit upp och vi skall dra i väg nu vid sju.
Kan vara köer sa gubben, nä inte denna vecka ... nästa vecka gubben lilla.
 
Så var vi i väg och bilarna lös med sin frånvaro.
Vi kom 7.30 till Sös och han med en fika.
Nu sitter vi på hand kirurgmottagningen och väntar på att få av
bandaget och snacka med arbetsterapin.
 
En sköterska kom och tog bort bandaget fyra hål i handen.
OK ser ju sjukt ut men tekniken är fantastisk.
Inga uppskärningar här inte.
 
 
Så nu är vi på G hem och jag skall jobba med rörelser och lite styrka.
Jo hej du det är som att be en järn pinna att böja sig.
Skam den som ger sig.
På det igen.
 
Träffar Camilla och Thomas en stund, vi planerar lite för morgondagen.
Bad på Gålö och jag skall ta Jolin med mig så det är ju skoj.
Fam. Karlsson får besök så jag åker och plockar upp Jolin efter
jag har vattnat av gubben vis Skanssundet.
 
Han håller på att koka upp, skönt för han att svalka av sig.
 Han skall till garaget och plocka bort vita Volvon där ifrån.
Så jag tar och åker till Salem.
 
Nu har jag pussat på barn en så nu tar jag Jolin och åker hem.
Väl hemma blir det lite kramande och pussande sen vill hon
varva ner och hon somnar sen så tryggt och skönt.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0