Porten till helgen

 
FREDAG
140822
 Henrietta &Henrika
Grattis
 Haylie & Joline
 Dagens citat
 Allt detta önskar jag dig .....
 
Lycka att hitta en perfekt present
till någon du älskar.
Hej där 
Vi står åter igen inför en helg med saker planerade.
Jag ser alltid till att jag är upptagen med något. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Morgonstund har guld i mun,
tänder ett ljus sitter lugnt och stilla.
Lite musik i bakgrunden och bara andas.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Mmmmm vad skönt det är att få ha denna stund för bara mig.
Ingen stress inga måsten ingenting.
Bara jag, jag, jag och jag.
 
Så blev det lite eldbrasa i Saga i dag, hon har ingen som helst
lust att göra sina uppgifter hemma.  Svårt med ungdomar i dag,
har ingen som helst aning om vad jag skall ta mig till.
Idéer någon????
 
 Nå ja dagen rullar på och min morgon fortsätter med en kopp kaffe med en smörgås.
 Jag håller på att planera min dag och skriver ner saker till
Josefin som hon kommer att titta på om två veckor.
 
Så nu är man här och undrar lite lätt vad som står på ...
vad skall jag göra i dag???
 Klockan tickar och jag blir stressad, måste lösa detta.
Jag låter nog dagen komma som den vill, jag väntar på att gubben skall komma hem.
Vi skall promenera lite. Det blir en promenad runt el elljusspåret.
 
Se där då bar man på G ut i det gröna.
Ganska skön dag måste jag säga, jag tycker att det är
skönt att vara ute det är 100 % återhämtning .
 
ina små barnbarn, Joline och Haylie skall komma till oss i dag.
Dom skall sova över och det kan bli en historia det.
Middag på tre i dag ... jag, gubben och Saga.
Det blev något konstig gegga.
 
Så har ställt i ordning säng till Jollan och en till Haylie.
Lill snutta somna tunt 19.30 hon var tydligen trött.
Men fröken viktigpetter var vaken till nio. Hon skulle vila en kort stund
och jag skulle komma tillbaka snart till henne.
Men då sov hon.....
 
Natten blev lite väl stökig med lilla grisen, hon hade en för
smal säng och kunde inte snurra som hon ville.
Efter jag bytte lite och hon låg i Jolins säng fick vi lite ro och sova ett par timmar.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0