Pyspunka

 
TISDAG
140812
 Klara
Grattis
 Amanda
Har mitt barnbarn hos mig.
 Dagens citat
  Karriär & karaktär
 
För att göra sanningen sannolikare
bör man absolut blanda i en smula lögn.
 
av; Fjodor Dostojevskij
Hej där 
Solen skiner i dag och det är
Så skönt. på eftermiddagen blir det mer blåsigt och kallt. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Sova är en skön sysselsättning och jag känner att det är vad jag vill
göra i dag, men min kära man ser till att jag blir mer vaken och sen är
det bara att kliva upp och inta min frukost.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Min lilla tid för bara mig är viktig och den kan jag bara njuta av i dag.
Massa energi till mig och läknings processen är
full tankad. Positivitet skall väl göra susen i dag.
 
Vi tar oss till brinken vid åtta för att Amanda skall få frukost i
sig. Vi skall lämna pärlan till Bullen för pyspunkan.
Och sen är det bara att handla i Solbo och vi vänta på kläder som
Camilla köpt på blocket.
 
En fin jacka med byxa för vintern. Jo det är
bara att kolla sådana saker nu, ett tu tre så är det snö ute.
Det är ju bra att Linus har allt.
 
En promenad hem och sen är det väl time för att ärta potatisbullar med sylt.
Och dom var goda, skall köpa hem till mig.
Tycker det ser OK ut.
 
Men nu är man lite seg och trött. Linus somnar i
sin säng  och jag  och Amanda kollar  TV =  film Barbie.
Viket lite tvätt också. Blir så trött helt plötsligt.
Känner mig nästan som om ögonen inte vill vara vakna.
 
Jag går och hämtar min lilla pärla och känner att det är
bara den jag vill ha med mi hem.
Varför är jag så trött??
 
Tillbaka på Brinken och lite slötittande på TV.
Det är SOS från England.
Nu känner jag att jag blir allt segare. Nä det är ju inte så bra
detta vi tar oss hem gumman och fixar middagen.
 
Oj vad konstig dag det har varit ... jag är as trött!!!
Trött som attan och känner mig gungig i huvudet.
 Som tur är går det fort och jag är klar med matlåda och middag.
Nu kan jag bara ta det lugnt.
 
Lite synd om Amanda att det inte blir något spännande men
jag pallar inte kroppen svarar inte på kommando.
  
Gör min kväll nu.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0