Väntar :(

 
TORSDAG
140828
Fatima & Laila
Grattis
 Mig själv
 Dagens citat
 Naturens gåvor.
 
 Måtte du fängslas av djurlivets mångfald ....
Arter vi aldrig kunnat ana oss till.
Elefanter. Giraffer. Näbbdjur.
Hela spektra av livsformer i havets djup.
Väldiga örnar på glidflykt däröver.
Möss med silvervita morrhår.
Turkosfärgade trollsländor.
Vi delar vårt livsrum med miljoner och åter miljoner
andra varelser. Alla underverk.
Kattens krökta rygg och spinnande läte.
Gasellens språng. Kopparormens slingrande.
Rådjurens lysande vita bak.
Varken slavar eller tjänare i människans tjänst.
Följeslagare, värda vår respekt.
Hej där 
Torsdag ... skall prata med läkaren och se vad vi skall åstadkomma med min handled och hand.
Detta är lite barnsligt att det skall göra så ont ... jag menar det brutna delen är relativt OK men inte
Handen runt bår och mån ben. Så vad gör vi????
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 Morgon stund med guld i mun ....
Yoga ... andas ... njut ... återhämtning.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Frukost och.... ATCHOOOOOO !
Men oj Prosit. En till och en till vad är nu detta??
Jag börjar bli kyld :)
OK nu tar vi frukost och ser till att få värme på kroppen och värme på fötter.
Vem har smittat mig??? Något barnbarn som är förkyld????
 
Denna dag är en städ dag för mig, jag kommer att ta det mycket
lugnt och städa över allt i hyllor och golv.
Hatar dam och skit.
Min frukt bjud i måndags vad så gott.
Här är mitt fina vatten fall.
Min gamla november kaktus, den skall blomma fint i november.
Mina älskade nässlor, har litet svagt hjärta för dessa.
Kolla färgen har satt i hopp en grön med en blod röd och detta vart
resultatet efter ett par vänder.
 
 
tar pauser och ordentliga raster.
Jag fick i dag en utmaning av dotter och svärson, detta med ALS,
Kallt vatten och donera pengar.
Jo en kul sak.
Undra vilka jag skall nominera :)
 
Skall försöka styra upp detta på något sätt, vill ju ha alla med så ja det
kan bli skoj. Fråga Rikard och fam. Annorlunda, Jerry kan vara svår att få hit om han jobbar.
Så det blir väl bara vi här omkring.
 
Nu städar jag vidare och väntar på ett samtal från min läkare.
Jag väntar och väntar ... ingen som ringer.
Nu ser jag att han ringde när jag dammsög ... och jag hörde inte.
FAN !!!!!!
 
Ja ja han skall ringa igen den 2 sep så då kör vi på det.
Men vad förargligt. Jag som vill tala med han NU.
Jag tar lite lunch och jag vill verkligen äta nu.
Hungrig Hugo !!!
 
En sväng till affären och köpa toapapper, min barn äter vist det på kvällarna.
Eller nätterna. Jag fattar inte vad som händer två rullar per dag.
Och jag blir så less.
 
Hem och fixa mat ... hoppar det har ingen lust, jag tar bara en smörgås.
Nu är det i alla fall kväll och jag tänker nog bara relaxa.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0