Vilo dagen

 
SÖNDAG
140824
Bartolomeus  
Grattis
 Ericka
 Dagens citat
 Allt detta önskar jag dig .....
 
 Lyckan att få ta emot en gåva ut barnahand:
- en bukett vissna maskrosor
- en kladdig karamell
- en groda
- en klapp.
Hej där 
 Solen lyser, temperaturen stiger och det känns så bra.
En solig söndag är vad jag vill ha.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Min tid på morgonen ... det är så ljuvligt skönt.
Andas och njut av luften som fyller min kropp.
Syret som snurrar uppe i huvudet.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Hallå vardag ... Duschen först och frukost sen.
En bra ordning som har sitt pris i min själ.
Har tydligen fått ett par nerver i kläm på höger sidan av armen
den blir is kall när jag ritter och skriver.
 
Pröva med att höja stolen så bordet kommer längre ner.
Hoppas det hjälper handen blir så isande kall.
Jobbigt som fan.....
  
Det är en dag som kallas vilodag, varför har man då tagit bort den???
Det är massa människor som jobbar denna dag, vi har ingen vilodag eller kyrkans söndag.
I dag måste man jobba för att överleva.
 
Så det är söndag, jag är hemma av ett själ att jag har skadat min hand
i en singelolycka med mopeden för två månader sen nästan på dagen.
(i tisdags 19 aug. var det 2 månader exakt)
 
Nå ja i dag kommer lilla Linus till sin mormor.
Hans föräldrar skall åka till Arlanda och hämta Annelie och Daniel och Robert.
Dom har varit utomlands och njutit.
 
Jag och Linus tar en tupplur först, han är för trött att äta.
Det är inte så bra .. men  nöden har ingen lag.
Han sover inte så länge på tom mage så runt ett är han vaken så han får mat.
 
Vi kollar lite TV inge bra väder att gå ut i.
Så vi har en lite lek stund istället.
 
Klockan går och det har tydligen hänt saker i trafiken i dag.
Men tillslut kommer Camilla och Thomas och vi tar lite kaffe.
Men dom är trötta och hungriga så dom skall i väg och äta.
 
Jag och Ari äter vår goda middag sen packar vi in disken i maskinen.
Ari skall träffa Anders i Stuvsta så vi åker dit.
Tar en fika med familjen Efraimsson.
 
Jag snackar lite med lilla mamma och Ericka.
Jag lider med min vän ... kan fan inte vara roligt som hon har det.
Jag hoppas att hon får bättre hjälp med akupunktur och yoga.
 
Så nu är vi hemma och bör göra kväll och ta det coolt.
Gubben skall jobba i morgon.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0