Advetsfika

 
SÖNDAG
20141213
 Sten & Sixten
Grattis
 Min fina familj
 Dagens citat
 
Småsaker .......
 
 Vi behöver också allt som är mer blygsamt men
ändå fängslande: Helan och Halvan, rännilar av regn
på rutan, en katt i sängen, svampar i gräset,
dubbla regnbågar, gatlyktornas sken som bländar
i morgonljuset, hembakat bröd.
Hej där 
 Vilken härlig morgon,
tanken på att barnen kommer på fika i dag är underbart.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Min lilla njutbara stund med mig och min själ.
Inget är bättre en detta.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Duschen först i dag ... det är sån skön stund att börja min dag på.
Frukost som gubben fixat med stekt egg.
Njutnings tid..........
 
Sitter och kollar nätet och allt vad det innebär.
Kollar fb och skriver min morgonhälsning.
Klockan tickar i väg och nu drar det ihop sig
till lunch och lite framplockning av
 
Adventsfika.
 
Det kommer att vara fullt hus med alla som kommer,
då kommer jag sakna några; Rickard med familj ,
Jerry med familj och Ellie.
 
Men jag räddade upp dagen ändå med dom andra.
Allt på plats
Min fina amaryllis
Kusinerna i skapandes ögonblick.
Gubben och sonen i arbetes diskussion
Vi andra fikar ( som vanligt )
 
Dagen avslutades med middag på Brinken.
Spagetti madness

Det är stora köttbullar med massa saker i, så sjukt gått.
 
Jag avsluta kvällen med två saker:
Ett:
Jag bet av en plomb !
Inte vad jag har räknat med !
Två:
Två avsnitt av
Arrow.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0