Akut till sös

 
TORSDAG
20141204
Barbara & Barbro 
Grattis
 Date med gubben
 Dagens citat
 
Finn glädjen i vatten .......
 
 Smattrande regn på fönsterrutan.
Hej där 
 Vakna tidigt i dag och känner mig lite
orolig över smärtan i armen.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Jag tar min stund med mig och själen, tänder ljus och njuter ett slag.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Vad som händer sen är samma varje dag, en rutin som måste göras varje dag.
Frukost och duschen. Det finns inget annat vanlig vardags grejs.
Dagen är på G.
 
Jag skall förbereda mig för ett besök på sjukhuset. Höra om det
finns något att göra åt min smärta i armen.
Så jävla boring!!!
 
Jag och gubben åker till sjukhuset och väntetiden blir över en timme.
Läkaren kollar och funderar, hon börja skriva ut mer mediciner och mer smärtstillande.
Men kan jag inte få gå till smärt kliniken, där kan jag få hjälp.
Jag skall liksom börja arbeta snart.
 
Vi börja dra oss hem efter ett besök på apoteket.
Mot kungens kurva och Rusta och toy´R´Us.
Lite julklappar är fixat.
 
En avstickare till ICAMAXI för att handla lite mat.
Det är ju lite så det blir ibland.
Så vi bestämde oss för pastaknyten med ostsås.
Ingen super höjdare med bra en då.
 
Nu är vi på G hem och vi känner oss nöjda och belåtna.
Det är bara att fixa lite hemma med paket och allt.
Nu har jag bara fyra barn kvar att ge paket till.
Det tar jag i veckan.
 
Jag gör kväll jag är ganska så slut i kroppen.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0