Andra advent

 
SÖNDAG
20141207
 Angela & Angelika
Grattis
 Andra advents fika i Salem
  
 2:ra advent
 Dagens citat
 
Upptäckandes glädje .......
 
Tillfredsställelsen i att utbrista
"Nu begriper jag". 
Hej där 
 Det är tidig morgon och jag kan återhämta mig redigt eftersom alla sover.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Tända massa ljus, bara titta ...sen blunda och andas.
Djupa andetag ....... Lungorna skall vecklas ut helt och hållet.
Så underbart skönt.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Tidig frukost, så gott. En kopp kaffe på det och lite tv.
Vilken underbar morgon. Jag sitter bara och är. Det är
inte ofta jag kan göra det.
 
Lunchen blev en matlåda från frysen.
Spagetti med köttfärssås.
Gott
 
Mer soft på soffan och slappa.
Jag lär vara piggelin sen när vi skall ha adventsfika.
Kollar lite film och dricker kaffe.
Gubben spelar som vanligt.
Nu är det dags ... först till Tullinge,
Anna Maria Roos väg.
Plockar upp en glad och sprallig Johanna.
Nu far vi till Salem.
 
Familjen annorlunda har adventsfika i dag.
Nea har bakat bullar och croissanter
med choklad.
 
Neas goda saffrans bullar :)
Camilla var där
Lilla trollet
Två slappa kids :)
Släkt träff i soffan
Köks belamring
Fler släktingar
Min mangadockan
 
Så nu är vi mätta och tjocka. Vi har vräkt i oss go saker så det räcker för ett tag.
Åtminstone till nästa söndag :) .
Det är jag som kommer att ha nästa advents fika.
 
Väl hemma börja gubben att göra mat ... inte för
att man är hungrig ... det är nog mera ett måste äta.
Go mat blev det och man är nöjd som fan.
 
Nu skall jag jäsa framför tv med Robin och
Arrow.
   
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0