Barnbarn på besök

 
SÖNDAG
20141228
 Benjamin
Grattis
 Olivia & Elton
 Dagens citat
 
Vart du än tar vägen .........
 
Det är inte alltid du har dina vänner nära till hands.
Befinner du dig i Sahara öknen är kanske en kamel
ditt enda sällskap, och väljer du att färdas ensam
över Atlanten är vännerna långt borta. Men deras tankar
är med dig och deras för hoppningar om att
du har det bra. 
Hej där 
Då är det söndag och året lider mot sitt slut.
Vad har hänt detta år?? 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Man kan ju börja summera det som hänt i mitt liv år 2014 :)
Men det är så mycket negativiteter att jag bara vill starta ett nytt liv .
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En frukost står först på listan ... :)
Jag njuter av min goda frukost och kan på detta sätt även få återhämtning.
Lite koll på nätet och se vad som händer i världen.
 
 
Nu är det ju lunch time och vi får lite besök av barnbarn från
Stallarholmen. Olivia och Elton kommer och hälsar på.
Så roligt :) .
 
Lunchen vart god då Ari blandade ut köttet med bacon och brun sås.
I går när jag handlade vår middag var det något som inte stämmer.
Rygg biff ... är väl från en ko??? Men detta kött smaka kofta = lamm.
Vad arg jag blev, gubben sa också att det smaka annorlunda.
 
Nu var det mycket godare några få bitar smaka lamm fortfarande men
inte alls som i går. Barnen var dock inte så förtjusta.
Dom gillar mer grönt och frukt så det är ju OK.
 
Dessa fin ljus gör man av apelsin skal och den vita mitt saken på apelsinen.
Man lägger i olja och även lite på mitt stången :) .
Se till att det alltid är olja i apelsinen, den tar eld annars. :)
Det fick jag allt upp leva i morse, ha ha ha ha
 
Ja dagen rulla på och Jerry åkte hem där runt tre
så Robin han inte hem. men det går fler tåg Robin.
Jag vart väldans ryslig och var lite tvungen att lägga mig.
 
Var uppe och plocka i leksakerna i lådan igen  , det är
bra att ha leksaker så barnbarn och andra ungar kan
leka och vara avslappnade.
 
Middagen i dag 18.30 blev lax :) gott som få.
Jag gillar lax väldans mycket det är en bra fisk.
Vi satt i Tv- rummet och käka för ingen orka duka fram på köksbordet :) .
Det funkar de också.
Vi kolla ju på Tandlös, draktränaren del ett.
Så härlig tecknad film.
 Någon som vet vad man kan få tag i en drake????
Ha ha ha
Det skulle se ut, superfarmor kör omkring i en Bumble Bee och har en
svart drake i bilen  Ha ha ha ha
Jo snygg bil om man tittar på filmerna MEN .... på riktigt,
den tecknade fån sent 80- tal och tidningen är han en bubbla !
Så det så ....... 
 
Ja min dag fortsätter på soffan och med 007 och senare en annan fil
innan jag somna.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0