Ellie kommer

 
LÖRDAG
20141220
Israel & Moses 
Grattis
 Ellie
Du får blomman i dag.
Du kommer och hälsar på
 Dagens citat
 
Småsaker .......
 
Tåget som kom i tid. 
Hej där 
 Ja det är ju väldigt sällan som hon kommer,
våran lilla Elisabeth.
Men i dag skall hon komma dock för tre ynkliga dagar :( .
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Har sovit så skönt under natt timmarna.
Har faktiskt träffat BSB :) Ja mest Kevin och Nick.
Ha ha ha ha
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Var en sväng uppe vid 1 tiden då min prins (Robin ) kom hem
efter att ha varit och mekat i garaget med storebror :) .
Sov sen sött länge ........07 tiden var det då dags att vakna.
 
Duschen varm och skön, och sen fila fötter och smörja torra delar;
Fötter kroppen, "gaddningen" och extra på min opererade hand.
Till min alldeles utsökta frukost, mums mums.
Säter mig vid datorn och kollar in lite extra på nätet.
 
Har sätt att en fin vän till mig skriver om smärtan i hjärtat
och saknaden som blir så stark just kring jul.
Det är också ett fenomen som jag har upplevt särskilt julen 2012 och 2013.
Saknaden efter min mamma var så kopiöst stor att mitt hjärta nästan brast 2013.
 
Men jag träffa på ett par fina människor som fick mig att inse
att jag måste sluta med att belasta mitt hjärtat.
Jag har den fina gåvan att kunna känna av människor som inte syns
och min healing bottnar i den också.
Jag hitta tillbaka till mitt ursprung och är starkare än någonsin nu.
 
Vist .. jag saknar min mamma.... men jag vet att hon är lycklig nu,
i sina allra bästa år, träffat sin son sin man och är alltid med mig. (när hon hinner) .
Jag kan nu egna mig åt att känna av olika svårigheter och hjälpa dom som vill ha hjälp.
Livet är att födas och sen gå vidare.
 
Vad vi gör där i mellan är upp till oss själva efter som vi har fri vilja att välja väg.
För vissa är denna väg krokig som attan, spikraka för andra och massa hinder för nästan alla.
Hur din väg än ser ut så inners inne vet vi alla hur våra liv börjar och slutar5.
Det är tragiskt för de barn och unga som livet blir så orättvist kort för.
Vissa gör dumdristiga saker som slutar i katastrof, många får svåra sjukdomar att slåss med.....
Varför det är så kan nog ingen svara på.
 
Nä jag for fortsätt min dag efter denna föreläsning. Jag vet i alla fall
min väg nu. Den är viktig och jag skall ta den igen min mamma vill det också.
 
Så nu skall man bara invänta att Elisabeth och Fredrik dyker upp.
Min dag har startat. Så mitt nästa projekt för dagen blev lite oväntat.
 
Men fin tycker jag :) .
 
Men det som hände här var att klockan blev väldigt mycket.
Så nu måste jag rusa till affären och handla.
Vi har slut på allt i kylskåpet ......
 
Väl hemma igen börjar jag med maten...
Kött i lergrytan och ris och sås, grönsaker får man inte glömma.
 Det är bara en lite sak ... köttet kom in väldigt sent i ugnen.
 
Till middagen var det jag , gubben, Saga och Nicole.
Gott med kassler, bea och ris.
Robin, Elisabeth och Fredrik åt senare.
Men det blev i alla fall bra.
 
Det blir mycket för Elisabeth att fara fram och tillbaka.
Men om man bara är här en  - två dagar blir det väldigt intensivt.
Fika här där och överallt.
 
Vi kom i säng lite sent.
Två barn kvar Jolin och Johanna.
Haylie blev hem körd hon mår inte så bra lilla godset.
 
Nu gör vi kväll.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0