Första advänt

 
SÖNDAG
20141130
 Andreas & Anders
Grattis
1:a advent
 
 Grattis mamma på din dag.
 
Du skulle ha blivit 92 år i dag.
Men nu är du i dina bästa år med nära och kära.
 Dagens citat
 
Finn glädjen i vatten .......
 
Regnbåges miniatyrer i morgonens spindelväv. 
Hej där 
 Jul månad... massa förberedelser och massa mys.
Det är vad denna månad handlar om.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Sov relativt bra och känner mig pigg och så länge jag ligger ner har jag ingen värk.
Det är bra. Så vi startar dagen lugnt och fridfullt.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Tänder upp adventsljusen och tänder lite levande ljus också.
Så det är ju OK mysig dag på hög nivå.
Min frukost är intagen och jag känner mig så nöjd.
 
Så nu är det bara att köra igång dagen.
Jag får över Linus en stund för att Camilla skall
handla och baka till advents fikat.
 
Men först går hela dagen åt till att leka med Linus och fixa de sista .
Allt ser bra ut och det känns bra att vara klar med pyntet.
Så nu är det bara att göra middagen tidigt så vi orkar mumsa Camillas bullar kl: 18.00.
 
Detta är ett väsentligt firande. Advent fika hos Camilla, nästa hoppas jag blir i
Salem :) . Sen skall väl vi baka hos Camilla eller mig så det planeras senare.
Det är en sån fin månad att man ler helt inombords och utombords.
 
Nu är det fika på Brinken.
Fint jul pyntat är det och det är värme Hugo där hemma.
Glögg, kaffe, lussebullar och godis.
Vilken kväll.
Jag skall iväg och handla så Camilla och Saga hänger på.
Jag tror att det är lättare att handla på kvällen mindre folk och
man kan röra sig i butiken.
 
Väl hemma skall allt in på plats och sen är det serie time för mig och Robin.
   
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0