Julbak

 
LÖRDAG
20141212
Lucia 
Grattis
Luciadagen
Lucia är en högtid som firas den 13 december, samt namnet på högtidens huvudperson. I Sverige markerar luciadagen tillsammans med advent inledningen på julfirandet. Den svenska Lucian är en blandning av både förkristna och kristna figurer. Lucia är även ett helgon i romersk-katolska kyrkan med ursprung från Sicilien. Ordet lucia kommer från latinets lux, vilket betyder ljus.[1]
Bak med barna 
 Dagens citat
 
Småsaker .......
 
 Vi behöver allt som är storslaget och minnesvärt:
långvarig kärlek och vänskap, bedrifter, musik,
nya upptäckter.
Hej där 
Julen närmar sig så det är bara att jobba på,
baka, slå in klappar och pynta. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Smyger mig upp och låter  Jolin sova vidare.
Hon är lite hängig och vill sova vidare.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Jag passar på att ha min egen tid och njuta av den en stund.
Gubben sover på soffan, han vakna väl lite tidigt så
han lägger sig då framför TV och somnar om.
Bra och dåligt.
 
Så min tid med mig själv och min själ.
Andas och njuta.
Frukost, kolla på datorn och nyheter, gör inlägg på FB.
Njuter av tystnaden.
 
Nu kommer trollungen, hon är inte så pigg som man kanske
förväntat sig efter en lång natt sömn. Men hon äter lite och blir lite
upptrissad när jag berättar att vi skall baka i dag.
Vi åker till Brinken vid 10 tiden.
 
Nu är det full fart
Värdparet
Camilla med två ivriga barn
Peppakakor som Joline och Linus bakat.
Linus älskade Jolines rygga så dom bytte :)
Goaste lussebullarna i världen.
Bakade av små händer :)
Robert var så klart på plats :)
Kavelmästarinnan Anneli och sonen Robert :)
Mer bullar.
Det var ett långt ös från morgon till kväll.
Jag tog Jolin och åkte hem till mig för att stoppa mat i magen
på henne innan jag for till Salem.
 
Nu var det två små sötisar som skall i säng och det var ett pysslande.
Joline kom in i andra andningen och vägra att lägga sig.
Efter många turer fram och åter kom hon i min famn och somna.
 
Då var det farmors tur att bli gaddad :) .
Fint som fasen.
Hon är duktig min svärdotter.
Utveckling i hennes nya yrkes val :)
 
Så det blev lite sent och jag blev kanon trött.
Tur att Robin var med så han kunde prata med mig på vägen hem.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0