Fin dag :)

 
MÅNDAG
20141222
 Natanael & Jonatan
Grattis
 Vintersolståndet
 
Vintersolståndet är tidpunkten på året när solen har sin lägsta middagshöjd, vilket sammanfaller med den kortaste dagen.[1] Detta inträffar när jordens rotationsaxel lutar mest bort från solen. Detta sker två gånger om året – på norra halvklotet cirka 21–23 december, på södra halvklotet runt 20–23 juni. Motsvarande vintersolstånd uppträder hos andra planeter med fast axellutning, i förhållande till den stjärna som den kretsar runt.
 Dagens citat
 
Vart du än tar vägen .......
 
Du hittar alltid något nytt
när du lämnar gamla upptrampade stigar. 
  
Hej där 
 Det är första dagen på sista veckan för detta år.
Tänk att det är snart ett nytt år .
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Ja jag sov till sju i dag ... inte illa för att vara jag.
Men gamla hundar kan lära sig.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En kort egen tid med återhämtning lyckades jag klämma in efter duschen.
Hur bra känns inte det? Jag är fylld till brädden med denna energi som kommer till mig.
Hjärtat har en lugn och jämn rhythm.
 
Vid nio är det frukost på G ... familjefrukost ALLA
i mitt hem sitter vid bordet och äter.
Så ovanligt, men man skall aldrig säga aldrig.
 
Ellie gör sig färdig för avfärd.
Hon svänger ner till Salem och snackar lite med Nea.
Jag var också utanför med Camilla och Thomas.
Vi kramas och säger hej då till Ellie och Fredrik.
Det är så tråkigt att dom är här så kort tid.
Man blir stressad av att hinna allt som skall hinnas.
Ja min dag fortsätter i lugnas mak.
  
Jaha ja här kommer Jack och hälsar på. Det var ju kul .
Rille skall klippa sig så Jack är hos oss en stund.
Man har lite sprutt i benen men ...jag har
beslutat att denna dag skall bara vara lugn
och fin.
 
 
Vi har en trevlig dag gubben är lite sjuk och febrig
men det går ju över. Vi fixar de sista hemma och sen tar jag kväll.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0