Oj här var det full fart med Nea

 
ONSDAG
20141217
 
Grattis
 Barnbarnen
 Dagens citat
 
Småsaker.......
 
Gläd dig över alla småsaker.
De gör det lättare
för den stora glädjen
att smyga sig över dig. 
Hej där 
 I dag är det onsdag och jag är så taggad att vara
med Johanna i skolan. En liten jul fest med tiater , musik och pyssel.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Klockan ringer och det är lite olustigt att stiga upp.
Vill inte riktigt men det är alltid lika bra att ta tjuren vid hornen
och kliva upp.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Duschen först för att sedan sätta sig och njuta av återhämtning med yoga och ljus.
Frukosten blir extra smarrig i dag, det bara blev så.
Kläder på och lite kik på nätet på allt elände i världen.
 
Har fixat lite hemma och gör mig färdig för att
köra till Salem där jag tar en fika.
 
Så nu sitter jag här med Nea och snacka skit om världen :),
och vi upptäcker att klockan är lite mycket.
Oj vi skall ta och rappa på lite, har ett möte i Södertälje om 30 minuter.
Hej och hå.
 
Mötet var mycket givande och man lär sig lite saker på alla möten man går på.
Detta kan vara bra att ha i bakfickan när det gäller barn, och nog alla faktiskt.
Nu är det lite stök med Haylie ... hon börjar nog tröttna på att sitta i bilstolen.
 
Full gas i snöblasket till Net on net. Skall byta en surfplatta.
Dom är så ömtåliga dessa små leksaker. Funkar bar.
Nu hemåt skall plocka upp Robin som skall hjälpa till med Jolin i dag.
 
Inge snöblandat här inte. Det är bara regn ... tråkigt.
Väl hemma får vi vänta på Robin i några minuterar. Vad snackar vi då om ...
Haylie nöje i stolen. Jo hon är trött på oss nu.
 
Men kolla det kommer snöblask här nu ... det är ju tråkigt att det inte är torr snö.
Men kolla här ... i Salem oj oj nu är det snö, torr snö som vräker ner :)
Vad ljust det blev, det nästan lyser så vackert.
 
Det är time för avslutnings festen i skolan 14.30 skall det starta och jag väljer att gå till Johanna.
Men det händer inte så mycket just nu trotts att klockan är 14.30.
Titta här kommer tårtan fram så smaskigt.
Va .... inge kaffe .... Hur skall jag nu överleva???
 
Det blir teater nu efter tårtan ... Johanna skall vara en lindansös.
Och det var skoj att se på uppvisningen.
Barn är så charmiga.
Inget inövat så där hux flux blir det.
 
Ja vi pysslar lite och Johanna gör en fin fin julgran till mig.
Den skall få hänga på kylskåpet hemma.
Men halå kan vi inte gå hem nu??? Jag vill ha kaffe snälla lite kaffe till farmor ... NU.
 
Traskar i knarrig snö är lyckan i dag tror jag. Man känner sig upprymd så det förslår.
Hissen upp och på med vatten och fixa kaffe.
MMMMM gott vad härligt gott det var. 
Jimmie mannen står och steker köttbullar, ser smarrigt ut.
 
Nä jag måste hem nu ... trött och den där förbannade tvättstugan väntar.
Så jag tar med mig Robin och far hem. Blir förvånad här ... gubben har fixat middagen :)
Så härligt då är det bara att sätta sig till bords och äta.
 
Tvättstuga mellan 18 - 22 Så pisstråkigt. Jag vill inte Jag måste!!
 Vad skönt klar i tvättstugan och slut för i dag.
Nu gör jag kväll.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0