Röntgen

 
ONSDAG
20141210
 Malin & Malena
Grattis
 
Nobeldagen
Mänskliga rättigheternas  dag.
Dagens blomma.
 
Grattis Malin
på namnsdagen :)
 Dagens citat
 
Upptäckandes glädje .......
 
 Måtte det alltid finnas något mer du vill lära dig,
något du vill göra, någon plats du vill se,
någon du vill träffa. Så att livet
aldrig förlorar sin tjusning.
Hej där 
Jag och min själ är uppe vid sex för att duscha, meditera och äta. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Att vara uppe i god tid innan man skall iväg är bland det bästa jag vet.
Ingen som skall trängas med en i köket, toan är ledig när jag vill ha den.
Lägenheten är alldeles tyst ......
Det är magiskt.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Saga är sen, hon har svårt att gå upp när klockan ringe.
Det kommer att vara hennes last när hon kommer ut i arbetslivet.
Så vad skall man göra mer nu då???
 
( får snart hitta en annan bild på han :) . )
Och nu kommer en Linus ... han skall vara hos mig till 12
då jag lämnar över honom till mamman.
Så nu är det bara att invänta tiden.
 
Vist ja gubben skall ju med till sjukhuset,
Höll på att glömma honom. Om han skall med måste han upp nu.
Så vi är klara och Linus somna .... så ledigt.
Alltid när han är förkyld somnar han vid 10 tiden.
 
Lunch till oss tre, Det är svårt att få lille man att äta,
gör säkert ont i örat när han sväljer.
Men han tuggar i sig.
 
Så nu skall vi plocka upp Camilla som skall vaba på eftermiddagen.
Vi lämnar av dom på Brinken och styr kosan mot Söder.
Är där 20 min innan bokad tid.
 
Automaten bildar alltid kö, lite dumt system, har inge bättre att komma med
så man får allt ställa sig här och vänta. Så nu då går vi till röntgen.
Där är dom 30 minuter sen ..... så väntan för Ari kan bli 2 timmar eller så.
Nu är det min tur.
 
Ligger på denna smala brits, man lägger sig alltid fel,
så svårt att hitta ett bekvämt sätt att ligga på.
Efter 30 sekunder börjar min arm att mola i 3090. jag får inte röra på
mig efter som det är i magnetkameran jag ligger i.
Det gör så ont att jag börjar svettas.
Så jobbigt.
 
Då är man klar 1½ timme senare.
Och så kaffesugen.
Gubben är lite sur ... Kan ju förstå det.
Men jag är tvungen att kolla upp axel och nacke.
Var klämmer det ... vad är felet.
 
Väl hemma kan man slappa vid tv, jag skulle ha gått ut MEN 
det fungerar inte då jag INTE kan sitta still.
Jul middagen med arbetskollegorna får ske en annan gång.
 
Hemma blir det matlagning enkel alla Hugo,
Kokt korv med pommes :)
 
Så nu vill jag slänga mig horisontalt på soffan och invänta Robin.
Så nu är han här och Arrow sätts på.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0