Smärtkleniken

 
TORSDAG
20141210
 Daniel & Daniela
Grattis
 Dagens blomma
 
Kim Lindholm
Grattis på födelsedagen
 Dagens citat
 
Upptäckandes glädje .......
 
Lyckan är att ständigt
glädja sig över alla
små och till synes
obetydliga företeelser. 
Hej där 
Nu skall det bli så spännande att få litet hum om vad det värker för. 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Klockan ringer och jag vaknar efter en så sjuk dröm,
 massa tåg som vi missa, massa barn som försvinner,
massa människor som jag känner åker i väg"
Undra varför denna dröm.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Morgon start med ;
Duschen, meditation, frukost, på klädning,
kolla nätet och FB.
 
Så nu en fika sen borsta tänder och
> avfärd <
Mot södersjukhuset och smärtkliniken.
 
Skall bli så bra att få detta utrett jag är så trött på att ha ont.
Att äta värktabletter så det står i alla hörn är inte så skoj.
Det är bättre för kroppen att inte ha några.
 
Det är min tur och läkaren hämtar mig.
Jag får frågan : >vad vill du ha hjälp med< .
Jag berätta om min upplevelse vid min operation,
den var ju inte så smidig direkt.
 
Läkaren som lade den var inte så säker och
nu har jag nervvärk 24 timmar om dygnet.
Det går i vågor med det är värk hela tiden.
 
Läkaren säger lite försynt;
> den killen som lade bedövningen är jag< ....
Oh sitt tänker jag.
Hur skall jag nu få hjälp med detta?
 
Han undersökte mig och ändrar mina mediciner.
Jag får hoppas detta hjälper. Röntgen svaren var inte så roliga heller.
 Diskbrock och kotförskjutningar.
Så nu åker jag hem.
 
Först till Camillas jobb och hämta henne.
Sen till Brinken för en kopp kaffe och hämta Linus.
Men Linus var lite grinig så han ville inte följa med mig.
 
Nu drar jag till Salem det är lucia där kl: 15.00
Så jag hinner fika med sonen och svärdottern.
Nu skall vi till Galaxen och titta på lilla Jolin.
Finaste  tärnan i år
 
Sen var det lusse fika hemma hos familjen annorlunda.
Massa goda bullar, chockad och glass i stora lass.
Det var smarrigt på hög nivå.
 
Så nu tar jag och åker hem för att göra mat till två skitungar.
Dom orkar inte ens göra det själv.
Ja det blir roligt när dom får eget.
 
Nu är det kväll och jag tänker softa.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0