Till Brinken

TORDAG
20141225
 Juldagen

Juldagen är en av de verkligt stora högtidsdagarna, för många den allra största, inom kristenheten då man firar Jesus födelse. Enligt de flesta kristna samfund infaller den 25 december.

Inom ramen för julfirandet i Sverige har dagen dock underordnad betydelse då det huvudsakliga julfirandet äger rum redan på julafton. Men med allt fler splittrade familjer har juldagen i många fall blivit den dag man besöker den släktgren som inte deltar i julaftonens firande. Många går till kyrkanjulottan eller i den högtidliga mässa som firas på natten mellan julafton och juldagen. I de flesta länder är juldagen den dag då man firar jul mest.

Fam Karlsson
Tack för en fin dag
 Dagens citat
 
Var du än tar vägen .......
 
 Alltid dyker det upp något nytt att se,
röra vid, lukta på och pröva.
Hej där 
 En ny jul dag :), Barnens helg
och vuxnas vita helg.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Så bra jag sover nu ... dom nya tabletterna för nerv värken hjälper så jag kan sova :).
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Gubben fixar smörgås till mig och jag tar min fil och müsli.
Skriver lite på facebook, tittar runt och sen duschen.
Skall ta en lek paus med Linus utomhus :) .
Men det är inte än.
 
Oh ... lunch, köttbullar, Jansson och rödbetssallad.
Mumsigt.
 
 
Jag tar en liten paus innan jag far till Brinken och lånar Linus.
Plockar upp Robin, han hänger på :)
Jag åker till Mor och fars grav, tänder ljus.
Sen är det lite lek och skoj för Linus.
 
Nu är det bara att hämta Ari, sen blir det mat på Brinken.
Men skall plocka upp Saga först.
Men hon vill inte komma me.
 
Så då är det mat; hugg in.
Kolla allt gott.
Goda röror är det också.
Värdparet
Fin gran med mycket rött i den.
Wilma fint jul klädd.
Linus vill åt min kamera igen :)
Detta ljus är av ;
Apelsinskal och olja.
Jag och min fina dotter <3
 
Nu är man hemma och skall straks lägga sig
Tack för en fin dag.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0