Vecka 50

 
MÅNDAG
20141208
 Virginia
Grattis
 Grattis mig själv på namnsdagen
 
 Dagens citat
 
Upptäckandes glädje .......
 
 Att få idéer, engagerat resonera för och emot,
triumferande förstås sammanhangen, se allt i ett
tydligare ljus, skärpa hörseln, upptäcka alltmer
och uppskatta varje dag - igår, idag, imorgon.
Jag önskar dig skapandets glädje.
Hej där 
 Nu är det bara 17 dagar till jul... OCH ...... 24 dagar tills detta år är slut.
Snart skall man summera detta år och börja på ny kula :)
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Tack vare mina smärt tabletter sover jag som den sovande Törnrosa.
Djup sömn och inget väcker mig.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Lite stress blev det då jag upptäcker att Robin ligger och sover på söta örat.
Klockan är alldeles för mycket. 7.30 och han börjar 8.
Hur skall han nu hinna??
Ja jo jag kör honom.
Så frukost och kaffe hinner jag peta i mig.
Han äter går till toa och sen duscha.
Han går inte utanför dörren innan han har duschat.
Bra där killen.
 
Se så nu då .... jo han är klar.
Han kommer till skolan 9 så det är lite
försenat. Nu styr jag hem vagnen.
 
Jag och Ari skall kolla julklappar till barnbarn, såna där
mjuka packet som inga barn vill ha :) .
Tur Att det finns även andra packet också.
 
Vi drar i väg och handlar lite.
Det är lite kul att se gubben när han väljer kläder till barnen, ja det är han som
väljer dom. Han vet vad dom vill ha. Jag kollar bara storlekar.
Hinner med lite annat också.
 
Så nu är vi hemma och jag lämnar av honom här för att ta mig till Huddinge
för att träffa Eva. Vi fikar och kollar lite affärer. Snackar om ditt och datt.
Vi skall ses igen i veckan så det är bara att åka hem och kolla när vi kan.
Medans vi sitter och snuttar på kaffet så ringer luren ... det är min läkare Henrik.
Han undrar hur jag har det ... smärtsamt sa jag. Jag vill komma till smärt kliniken sa jag.
Det kommer han att fixa. jag har en så bra läkare.
 
Nea ringer då jag går och letar efter bilen. Jag har glömt var jag ställde den,
Ha ha ha ha ha ha, Så korkat.
Hon vill ha handlat på IKEA i morgon.
 
Det var bara på fel våning, kan ju hända eller hur.
Ett gott skratt blev det i alla fall.
Så nu är jag på G hem.
 
Gubben har fixat middagen så det är bara för mig att slå in sakerna till barnen.
Har några saker kvar sen är jag klar. Skall fixa till mina kids också.
Sen är det bra.
 
Nu är allt klart och middagen överstökad.
Jag har haft en fin dag med gubben och hunnit fika med Eva.
Vilken bra dag Tack för den.
 
Nu är det ju bara att göra kväll.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0