2014

 
ONSDAG
140101
 Nyårsdagen
 
 Det nya året
 
 Dagens citat
 
Plikten är angenäm först när den är gjord.
 
 
av;  August Strindberg
 
Hej där 
 Vill först önska dig en god fortsättning,
och att lyckan lyser på dig.
Jag kommer att försätta ge dig riktiga dagar, kanske mer avklädda och uppriktiga.
Känner att jag har varit väldans tam i mitt uppförande med mitt skrivande.
så hoppas att det blir mer rakt på sak, det är ju min blogg,
mina händelser, mina tankar, mina besvikelse.
Ingen skall styra vad jag skriver om eller hur jag uttrycker mig.
Jag kör mina tankar som dom är i all sin nakenhet.
 
 Nu är det en alldeles ny född dag, år och allt vad det innebär.
Är det så att vi har stora förväntningar på detta år?
Har vi höjt ribban för mycket?
Ja jag tror alla gör det, man har inga som helst rättigheter att
sätta ribban så högt att man inte har en Changs att nå den.
 
 
Att sikta mot toppen och nå till trätopparna är en sak, men att sikta
mot toppen och kräva det .....
nej inte sunt.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 
dagen börjar med en stund meditation och lite andning.
Jag har känt att det ger mer energi och jag kan känna ett lugn.
Så blunda och andas, känn hur luften fyller lungorna till bristning..... 
Håll
Andas sakta ut genom näsan och töm all luft i lungorna......
 Så skönt, så mäktigt så fantastisk känsla.
 
Frukost, klar dusch ej klar, tar den efter tvättstugan som är klockan 10 med Robin.
Saga har klockan 11.00 . Det är så skönt att inte ha den klockan 7 i dag.
Nej nej det gick lugnt och städat i går / natt.
Var inte alls så sent.
 
Nu är det bara att köra dagen, väcka Robin för att gå till tvättis.
Och det blir inte som tänker sig i bland,
kom ju på där att jag måste åka klockan 14.00
för att vara på jobbet vid 14.30.
 
Så tvätten jagade jag och Saga fick ta upp de som var kvar av mitt.
Robin tog sitt, och mitt i all tvätt stoj kommer min trollunge.
Detta var inte som jag planera, hur skall jag nu kina lämna
henne hos gubben när jag vill vara med henne??
 
 
Farmors gris, det är ju det som är magiskt med barnbarn.
Vi saknar dom så mycket när man inte har don,
och när dom är här vill man inte lämna tillbaka dom.
 
Men jag var tvungen att fara till jobbet och där fick ja träffa en annan bäbis.
Isac, oj vilken liten goding, han är så fin så fin.
Och det är så kul att se honom bli större och starkare.
Han är så fin.
 
Då var det bara att jobba på och se hur detta blir.
Vi kör och det blev bra. Klara i tid för min del.
Jag har upptäckt störningar på larm telefonen.
Den är inte så fiffig som man vill
 mycket små störningar på den.
 
Nu är det bara hem som gäller jag är guda tröt i hela huvudet och kroppen.
Det kommer att vara skönt att komma hem och bara hoppa i bingen.
Det är inte ens någon ide att sätta sig vid datorn och försöka
kolla på något är alldeles för trött före det.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0