Banspelare på igen

 
FREDAG
140110
Sigurd & Sigbritt 
Grattis
 Annelie Karlsson
Tack för klippningen
 
 Dagens citat
 Människor emellan 
 
 För Mycket enighet tar död på ett samtal.
 
av; Eldridge Cleaver
 
Hej där 
 Nu kommer helgen :) .
Ja och vad gör vi med den???
Jag har inget planerat och tänker inte planera något heller.
Nu är det freda och jag tar en dag i taget.
 
 
Då jag vakna och gick upp (har snurat i sänget en tusen gånger men tvingat mig att vara kvar)
och kom ut i köket tyckte jag att det var väl ljust i köksfönstret.
Men vad är det, kan ju inte vara våran nattlampa som är SÅ stark.
Men nej titta det är snö ute (dock blötsnö men än då   snö)
Och det är noll grader, kan det ligga kvar ett par timmar?
Hoppas det.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Då är det frukost först på agendan och lite Phia tid.
Ljus och bara vi .... jag och mitt doftande ljus,
ahhhh en välfylld citrus doft. 
En stund av välbehag för bara mig.
 
Nu är det bara att väcka barn som sover på söta örat och inte kommer upp.
Saga först, hon har flera timmar på sig att hitta kläder så det går inge bra där.
En osäker tjej, hon vill ha ett plagg men vet inte om det är tillräckligt coolt.
 
 
Vi väntar en stund innan jag tar och väcker min son,
Han tar tid på dass, så han måste också upp. 
 
Nu är det full rulle av barn i köket, den ena fixar frukost till sig och den andra travar runt och
kollar in om kläderna är ok. En morgon i vårt hus.
 
Det är rätt kul att höra Sagas "rökhosta" är inte så kul att veta att den är där,
hon har en skit hosta som inte är så bra. Hon hostar mer nu eftersom hon också är
förkyld och det sitter lite ner i lungorna. 
 
Nå väl en liten tid för mig själ igen, skall få sällis till HS av Camilla.
Så jag åker dit och plockarupp henne innan vi tar upp Robin.
Nu är det så att det blev inte så.
 
Annelie Karlsson kommer till Tumba av tre anledningar;
1 . hälsa på Camilla och Linus.
2. Att gå till veterinären med Simone
3. För att klippa mig :) .
 
 
Så jag lämnar Camilla hemma och åker för att plocka upp min lilla son
( nästan två meter lång) i Tumba centrum.
Nu skall vi till sjukhuset för att få en ny banspelare på, i en vecka denna gång.
Han är ju så ung så dom vill hitta andra lösningar på hans problem. 
 
Det är en liten apparat och den är enkel att hantera.
Han tar av den vid duschning så klart, annars skall den sitta där.
Nu kan dom se hela rytmens arbete över längre period, mycket bra. 
 
Så då är vi klara och jag skall lämna honom en liten stund hos Othilia, hon har lunch.
Och jag skall klippa mig. och det kommer att bli så spännande.
Annelie använder bara rakblad när hon klipper håret.
Så coolt
 
 
Vi tar en lunch först och fika, då kommer vi på att vi inte har något rakblad,
så Anneli åker till Tumba för att fixa.
Så jag passar Robert lite. 
 
Nu är det klart, så snällt av Annelie att fixa mitt hår.
Tusen tack.
 
 
Nu skall jag hem för att fixa mat och se om min gubbe är påklädd.
Vi skall till Salem senare på kvällen.
Först middagen.
 
 
Det är gubben som fixar den fläskkarré med ris och brunsås.
När man är hungrig är det bästa som finns att sätta sig och äta en god middag.
 
Lite siesta på maten ... aldrig fel.
En stund på sängen med gubben.
Låt maten smälta i lugnans ro.
 
 
Så då är det på tiden att ta sig till Salem, det är ju så att jag väntar
in i det längsta för att inte Jolin skall bli så ledsen när jag går.
Jag tycker det är så jobbigt och se henne ledsen.
Hon vill ju alltid komma med mig när jag är där.
 
Så hon sov på söta örat när vi kom, lite tråkigt är ju det också, för man vill ju pussa på henne.
Man har ett dilemma som kan bli hur stort som helst :) .
 
Vi fikar och äter paj och kladdkaka, massa gottis.
Roger, Claudia, Jimmie, Nea, Saga, Ari och jag.
Det var en trevlig kväll med många skratt åt roliga saker.
Tack för en super kväll
 
Nu skall jag hem och se vad Lilleman har för sig.
Tor filmen skall man också kolla på.
 
Somnar sött.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0