En lugn dag

 
TISDAG
140121
 0Agnes & Agneta
Grattis
 Trevligt fika besök.
Ulla
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Många rosar dygden, men få strävar efter den
 
av; Virginia Woolf
Hej där 
 En ny dag efter ett världskrig i mitt hem i går.
Jag har då inte sovit bra och det hoppas jag att han inte heller har.
Ny dag nya saker att stå i.
Följ med så skall vi se vad detta blir för dag.
 
 
Jag gillar soffan i vardagsrummet, den är OK och den är skön att sova i.
Men det är inte min plats att sova där.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Tänder ett ljus för att hitta lugnet och stillheten. Behöver min lugna
tillvaro för att orka fungera. Det är svårt att få alla att fatta att jag INTE
pallar med tryck från alla. Jag får ta denna dag till en läknings process dag.
 
 
En frukost är intagen, en kopp kaffe är avnjuten, nu skall man läsa lite tidning.
Och dagen börjar ljusna allt mer utanför mitt fönster. Jag känner att det
är så här lugnt och stilla jag vill ha det på morgonen.
Bara jag, min själ och ett ljus.
 
Jag åker för att ta en snabb fika med Camilla, Linus är inte bra,
så hon och han behöver lite uppmuntran.
Men det är inte så länge då jag kommer att få
fika främmande vid 12.
 
Lunch måste intas innan jag skall fika med Ulla.
Så jag hittar en låda med kottlätt och ris.
Lite grönt och lunchen klar.
 
Så nu kommer Ulla, det var i somras jag träffa henne i Huddinge centrum.
Så det var trevligt att hon kom och tog en fika med mig.
Mycket snack om vad som händer runt henne.
 
Hon skall flytta och hon har skilt sig och det är så jobbigt för henne.
Så vi hade en stund av socialt umgänge.
Kul.
 
Saga fick besök av socialtjänsten i dag, Sofia och Linnéa.
Saga och Sofia har hitta varandra hur bra som helst.
Det är skönt för Saga då hon behöver en
stärkande hand att luta sig mot.
 
 
Så jag körde hem Ulla till Flemingsberg innan min middag,
Cili con Carne mums.
Det var en god middag och vi kan njuta av den HEL familjen.
Båda barnen är hemma.
 
Nu är det tvättstuga. Massa tvätt är det.
Vi gjorde ett fel och blanda all tvätt så det var lite överfullt med svart och mörka kläder.
Massa handukar var det också. Men vi var klara vid 22.20 tiden.
Plocka in och sen är det sova time.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0