Evas dag

 
LÖRDAG
140104
 Rut
Grattis
Eva 
 
Ha en jätte fin dag min vän
 Dagens citat
 
 Alla dessa dagar som kom och gick
- inte viste jag att det var livet.
 
av; Stig Johansson
 
Hej där 
En bra lördag skall det väl bli hoppas jag, jag skall i väg och gratta
min vän Eva som fyller år i dag.
Sen är det väl lite lugna gatan kan jag tänka mig.
Vi kör och ser vad denna dag ger. 
 
 Sov länge i dag eftersom jag kom i säng sent.
Det var också så att jag sov på soffan,
gubbens magont gör mig nervös.
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 
Så det var ju bara att sova själv och vakna själv.
En dusch  och liten frukost så är dagen i gång.
Planering i dag?
Nej jag tar det som de kommer.
 
Nu är det så att jag kolla på film med gubben först på morgonen,
jag har inget särskilt för mig tycker jag.
Så det är en bra plan på tidsfördriv.
 
Lunchen står för dörren, förmiddagen blev väldans kort
eftersom jag vakna sent, (händer en gång per år) .
Det blir en gröt lunch och sen jaga barn.
 
Nu funderar jag på att åka till Gladö.
Jo jag måste lämna en blomma till min kompis.
Hon är uppe snart på halvtid, mogen tjej :) .
 
Så jag klär mig och åker till Gladö.
Först till Huddinge centrum för att handla en blomma.
In på coop och vem stöter jag inte på här ....
Eva.
 
Så jag berätta att jag skulle komma över.
Hon skulle bara handla färdigt.
Jag han ut på Gladö före henne, men hon kom fem min efter mig.
 
Så nu är man här och det är sig likt.
Fint ställe och ett fint litet hus
Jag gillar att vara där jag blir väldigt lugn.
 
 
Nå ja en fika och tårta blev det.
Jag hade en mycket trevlig stund och det kändes
så skönt att vara där i lugn och ro.
 
Jag har försökt att nå mitt barnbarn  Tindra 
utan större resultat.
Jag får pröva i morgon igen.
 
Så nu skall jag hem och fixa maten.
Det blir kyckling med wok grönsaker.
och ris.
En av mina favorit rätter, kan bli tråkigt för
familjen att det blir ofta.
Nu är det bara kväll och inge särskilt som händer,
jo .... ja just ja.
Sjuklingar i mitt hem......
Gubben förkyld och dålig mage (ont i ryggen) ,
Robin super dålig i magen .... lite blandat med laktos,
och snorig.
Saga super dålig mage och förkyld.
 
Gubben ligger i sängen och kurerar sig.
Bra....
Robin är ute och springer har nu smittat bland annat sin flickvän.... smart kille.
Saga .... hon bad jag om att hon skall vara hemma för att
bli frisk till skolstarten ..... är hon det???
Nej hon åker till sin kompis och lägger smitta där.
Hur fan tänker ungdomar egentligen???
Men arslet eller.
 
 
När jag tittar på min mobil har jag ett litet sött medelande från mitt barnbarn Joline.
Hon säger på telefonsvararen ....
Ring.
Är hon söt eller, ja hade klockan inte varit så mycket hade jag ringt på stört.
Jag ringer dig i morgon lilla trollungen.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0