Förberedelse

 
TORSDAG
140109
 Gunnar & Gunder
Grattis
 Badpojken :)
 
 
 Dagens citat
 Människor emellan
 
Var snäll mot människor på vägen upp
för du kommer att möta dem på vägen ner.
 
av; Wilson Mizner
 
Hej där 
 Ja jag har fått många ordinationer nu som säger samma sak.
Så vi får väl göra det nu då, gymmet skall intas.
Dock inte i dag.
 
 
Dagen börjar lite tidigt men jag får allt ta det lite piano och
inta frukost först. Lite ensam tid och energi inta.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 
Duschen, varm och underbart skön.
Så skall mitt sinne och hjärnan få ihop en dag.
Så vi skall väl ta en sak i taget och det känns så bra.
 
När jag var hos läkaren i går så fråga jag om mina  vatten liknade känslor i vaderna.
Det är ju så att på nätterna (särskilt då) kan jag få känslan av att det rinner i vaderna.
Hon sa att jag skall pröva med mer promenader eftersom jag har ytliga blodkärl som
nästan har blivit stora åderbrock.
 
 
Mer vatten (att dricka) i almenhet och mer promenader. jag kanske skall gå jorden runt
det kanske skall hjälpa. Jag hoppas att det blir bättre för det är en väldans otäck känsla.
 
Har varit på en promenad ner till Solbo för att handla lunch,
det blir amerikanska pannkakor med sirap och florsocker.
Sött till tusen.
Jag tog med mig dottern hem också så jag bjöd henne på lunch.
Tvätt har jag också fixat. Så nu är det som det skall, massor att göra.
Nä det är OK.
 
 
Eftermiddagen var bara soft ock lugn. Badade Linus i diskhon,
ALLA barn gillar att bada där, jag mins Joline hon gjorde stora sjöslaget på golvet,
Linus han försökte bräcka henne men det var ingen ide.
Istället försökte ´han med att fixa vatten fall från tak och väggar.
Hahahahahaha
 
 
Nu är det jag och min gubbe som skall äta en lite middag, vi är ensamma hemma
för Saga slutar sent och Robin är med Othilia. Det blir pyttipanna med ägg, rödbetor.
Tänder lite ljus och skall ha lite mys.
Saga kommer hem lagom när vi är klara.
Hon är hungrig ser det ut som, har hon nu slarvat med lunchen eller???
 
Kvällen blir inte som jag har räknar med då jag får en attack av
denna värd och vill bara sova.
Jag tror jag blev iskall på två sekunder och försökte få upp värmen under täcket.
Men det var svårt och jag somna.
Sen är det som det blir med natten, vaknar tretusen gånger.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0