Helg

 
FREDAG
140124
Erik 
Grattis
 Messe
För att han fixa min
Tack
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
När en kvinna lämnar en man har hon
antingen fått nog av honom - eller inte nog.
av; Marcel Aymé
Hej där 
 Så nu står helgen här, igen skall man göra en party helg eller???
Lite ovanligt när det gäller mig ... men lite sugen är jag.
Vi får se vad denna fredag ger för utdelning.
 
 
Hej hopp vaknat bara två gånger i natt, två och halv fyra.
Den sistnämnda blev lite så där vill inte gå upp nu ... Snälla kroppen bara lite till.
Och hurra kroppen lyssnade på mig och slappna av och somna en timme till.
Tack kroppen.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 Morgon duschen är avklarad och nu kommer en go frukost.
Har satt på nytt fräscht kaffe som jag skall avnjuta om en stund.
Ljuset brinner och huset är tyst åtminstone två timmar till.
 
 
Husets lugna vrå byts ut mot tonårs stök och vad allt det innebär.
Jag har en son som är lite slö och som inte är i nuet direkt.
Han kommer säkert försen som vanligt.
Han är väldigt imponerad att jag kan veta att han kommer att komma försent.
Vad skall man säga ... föräldrar vet bara .... vi kan detta.
 
Nå ja dagen fortsätter och jag skall minsann åka ner till Messes
nu för att lämna in min sjuka bil. Det blir lite omtumlande och det blir
tråkigt utan den ... Men jag måste ha nya start motorn i.
 
Thomas plockar upp mig och jag hänger på till Bauhaus,
En ny toa skall till Kassmyra.
 
Nu är jag på väg upp till läkaren för ett samtal.
Och sen är det bara att hoppas dom ringer och säger att bilen är
klar.
 
 
Jag möter Robin vid vårdcentralen. Han var också där, är vi sjuka familjen
eller?? Då går vi hemåt lilla vän, dagen varit bra Robin??
Jo det har den , svarar han.
 
 
Hemma tar jag kaffe, och blir så glad när min gubbe har städat.
Hallen är inte grusig och skitig, Tack gubben.
Nu känner jag mig mycket bättre.
 
Min lur ringer och Sonen är i andra ändan.
Så vad gör du frågar han .... väntar på att få hämta Bumble Bee,
sa jag. Kom och hämta nyckeln då, jag är på parkeringen.
Min dröm son har kört hem mammas bil, oh .... vad fin kille jag har.
Tack älskade sonen för det.
 
Nu är det bara att invänta middagen, som min gubbe plockat i hopp.
Pang på rödbetan, hemlagad pytt, så gott.
Han kan värkligen få till det i bland.
 
Men varje dag händer det att jag blir så trött på kvällen, det är
inge roligt. Jag har ingen lust att sova klockan sex.
Varför blir jag så seg????
 
Jag vaknar ju i ottan sen jö.
Sjukt. 
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0