Hemma dag

 
TISDAG
140114
 Felix & Felicia
Grattis
 Städ dagen
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Mannen vill vara kvinnans första kärlek,
kvinnan vill vara hans sista.
 
av; Okänd
Hej där 
Vi har nu en tisdag som skall vara en städ dag för min del.
 Min Buble Bee  skall få lite nya delar så som
startmotor och termostat.
Så den är på verkstan och jag städar, vilken deal.
 
 
Det är duschen först, så värken i kroppen försvinner.
Det är så himla kalt i min lägenhet så jag fryser konstant.
Det är ju inte så kul.
 
En varm dusch gör susen.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En frukost och ett tänt ljus är också något som jab behöver på morgonen.
Jag har en härlig morgon stund med mig själv och min själ.
Ljuset för att ge min själ energi.
 
 
 
Dagen börjar sakta ta form och jag följer den med försiktighet, vill inte
klampa på, Vi smyger i gång dagen försiktigt.
 Jag vet vad jag har att göra i dag.
 
Jag börjar lite lätt i TV  rummet :)
Damma dammsuga torka golv och fixa korten på väggen.
Nu är all jul borta och normala tider in.
 
TV rummet.
Köket
Min häng plats
Mitt databord med Joline på skärmen just nu.
En favorit lampa i mitt häng
Så blev dagen och så vart huset skönt när allt är klart men det
tar ju hela dan. även om jag inte städar i två av mina sex rum.
Det är ändå badrum, duschrum och toa.
Så det tar i alla fall tid.
 
Nu har gubben kommit hem och vi tittar på Tv:n en stund.
Jag skall fixa fisk med äggsås.
Det är dagens på menyn.
 
Som vanligt är jag stressad och äter alldeles för fort så magen börjar bete sig.
Bara att vila två minuter. Kollar på Tv och relaxa.
Dagen går mot sitt slut, jag får dock lite meddelande från Tindra.
Hon skulle lägga sig sen det är ju skola i morgon. (19.30 tiden)
 
Jag följer hennes råd och lägger mig och kollar in TV.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0