Huddinge sjukhus

 
ONSDAG
140122
Vincent & Viktor  
Grattis
 Familjen i Salem
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Kvinnor har århundradena igenom fungerat som
ett förstoringsglas med den magiska förmågan att
återge mannen dubbelt så stor som han är.
 
av; Virginia Woolf
Hej där 
Det är en onsdag med saker som kall göras.
Som alltid när man är mamma så finns det ju massor att stå i.
Men i dag är det lite för bara mig också.
Vi kollar in läget. 
 
 
Oj försov mig en timma.
Upp och hoppa och en frukost och en snabb dusch.
 Morgonen är i gång.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Jag hinner en kort stund inta lite andnings tid.
Den är för kort och jag blir lätt stressad.
 Detta är ett måste nu för tiden för att jag skall
fungera någorlunda på dagen.
Inget negativt utan bara ren energi givande övningar.
 
Jag kör upp Robin till skolan för att sedan fortsätta till Huddinge sjukhus där jag skall
andas och mäta volymer. Det är gott om tid så jag behöver inte vara stressad, det är så skönt.
En kopp latte tar jag med mig upp för jag har 30 min på mig att läsa en tidning och innan det är min tid.
 
Så väl uppe på plan åtta sitter jag och väntar.
Tomt på folk är det och det är så lugnt och skönt.
Se så nu ropar dom upp mig så det är jag nu.
 
Väl i rummet får jag sitta i en liten plast hytt med massa slangar.
Det ser lite spacat ut. Ett snorkelmunstycke att ha i mun och andas i,
en näsklämma att trycka ihop näsan.
I en övning var dörren också stängd.
 
Jag är lite stolt över min kapasitet, den är mycket god och kan tacka
yogan för det och andnings kursen jag gått på.
Andas rätt och luften räcker länge.
 
Nu var det roliga över och jag skall hem, vad händer då???
Jo min lilla Bumbel Bee startar inte .......
Min start motor är paj och den skall bytas, men just nu
har jag en trasig och får inte igång bilen.
 
Efter ett riktigt raseriutbrott :) gick den i gång och på fredag skall den fixas.
Så nu är det så surt så, dumma bil.
 
 
Hem ligga och vila och få upp värmen i min iskalla kropp.
Och sen bär det av till lunchen i Salem med fika och gottis.
En supertrevlig stund med älskade sonen med fru.
 
Hem på eftermiddagen för att fixa mat. men skall handla först.
Så jag och gubben handlar på ICA och sen kör jag hem varor med gubben.
Skall kolla läget med Linus en snabbis.
 
Så nu är det panerad flundra och potatis med remuladsås.
Gott som fasen.
 
Kvällen är här och jag kan bara ta det lugnt. Skulle vara skönt att ligga i ett varmt bad,
men är lite slö så det kan jag göra en annan dag. Har kollat resa till Finland och
bokat resa till Saga. Hon skall till Sundsvall i februari.
 
Så nu är det natt på G.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0