Läkar titt

TISDAG
140107
 Agust & Agusta
Grattis
 Min händige son
 
 Dagens citat
 
Om man så visar upp hundra vackra egenskaper
bedöms man ändå alltid efter sin dåliga sida.
 
av; Mollére
 
Hej där 
 Vi kör på med veckan och har nu kommit till
första arbetsdagen för några, andra jobbar ju ändå.
Skolstarten dröjer ytterligare två dagar ledigt först.
Vi tar denna dagen och ser vad som komma skall.
 
 
Då är det upp och in i en varm dusch då min kropp är iskall.
Jag har tydligen tagit bort täcket vilket inte är så
bra för mig, mina leder blir så stela då.
 
Nu skall vi ha en frukost, fil, müsli, smörgås och kaffe.
Ett litet ljussken i mörkret och lite andning.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Jag hörde att ett posttåg spårat ut vid Huddinge, andra urspårningen på kort tid.
Är det så att spåren bör ses över eller sätt lägre hastigheter på tågen.
Om tågen inte pallar med att hålla sig kvar på spåret så
måste man nog sänka hastigheten.
 
 
Det är bara att kolla läget med nyheterna i dag som kommer gå varm om denna nyhet.
Jag kommer själv sätta mig nu och se nyheterna på fyran.
Det var ju inte så skoj, fem vagnar i ett posttåg har spårat ur,
och förstört spår och underlag.
Nu har SL och SJ mycket att stå i, mycket att fixa innan alla spås fungerar bra
 
 
 
Då tar jag mig till centrum och skall träffa Nea och flickorna.
 Vi tar en fika på Sparks och snackar lite, jag måste handla lite för att sen
åka hem med varorna. Jag har
ju ett läkarbesök klockan 14.30 på vårdcentralen.
 
Jag blir helt sjukskriven och känner att det kan vara en bra ide.
Jag vill ha en tid för mig själv och se till att få årterhämtning alla Hugo.
Sen skall vi ta tjuren vid hornen och hoppa på den.
 
 
Jag sitter i väntrummet och väntar på min lille son (som inte är
så liten längre) som också skall till läkaren.
Vi skall utreda trötthet, om det har med hjärtat att göra eller inte.
Vad vi kan göra för att kolla  om det är något annat av vikt.
 
Klart och han är trött det vet vi, om det har med puls och hjärtat ..
nej inte direkt så vad är det då?
Vi skall ta ett snack med annan doktor förs och se om det kan hjälpa.
 
 
Nu är jag hemma och det är gubben och jag, han lagar mat och det
kommer att bli soppa.
Då är det middag och kvällen lider in mot kvällstimmar.
 
 
Åkte över till Salem och tog en kaffe, snacka lite skit med svärdottern och sonen.
Han är så duktig min son, han fixar rummen till barnen och ny dusch där på övervåningen.
Trevlig prat stund.
Nu är det hem som gäller Saga är seg och trött.
Jag är trött så till hemmet för att ta kväll.
Kolla på en av mumie filmerna på Tv:n
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0