Massa saker i dag

 
LÖRDAG
140125
 Paul & Pål
Grattis
 Thomas och Robin
Tack för bärhjälpen med
den gigantiska tunga soffan.
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Att skriva ett brev till sin käresta
är som att rita en skinksmörgås när
man är hungrig.
 
av; Carl-Gustav Lindstedt
Hej där 
Lördag... och i dag händer en hel del.
Häng med så får du höra vad jag har för mig en lördag. 
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Varmt i sängen, har sovit som en kratta i natt.
Vaknat sjuttiotusen gånger.
Känner mig INTE utvilad i dag.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Myser för ett ögonblick i skenet av mitt ljus, andas lugnt och stilla.
Har inte bråttom med något för nu är det energi hämtning.
 
 
En frukost är intagen, en kopp kaffe är avnjuten och det är fortfarande lugnt och
tyst i mitt hus. Har allt runt mig som jag behöver just nu.
Inga störande moment.
 
Nu är jag inne på kopp två med kaffe i alltså.
Njutning på hög nivå.
 
I dag skall jag få en ny soffa till vardagsrummet.
Så jag skall hämta släpet nu och sen Thomas ... Nej fel ordning.
Thomas först sen släpet och så Robin.
 
Nu är det of to Skärholmen. Mer i Sätra bor hon.
Så det blev en trea och en tvåa, påminner om Annelie Karlssons soffa.
Helt OK tycker jag.
 
 
 
Bred sitt yta och skin på armstöden. Borttagbara kuddar på ryggen och
dom är ljusbruna lite väv aktigt tyg.
Skall sätta ut bild.
 
 
Så jag har kört släp framåt i dag, dock vill jag inte backa med det, läskigt.
Den vill inte som jag ville, jag backa nere på macken vid återlämning.
Dumma släp!
 
Så nu skall Thomas handla lunch till sin familj och jag kör honom hem.
Tack för hjälpen Karlsson och Robin så klart.
Det var så snällt, sofforna vägde lite väl mycket.
 
Nu är det bara att snygga till i TV rummet så det ser bra ut.
Få se om jag blir nöjd så här, dom som känner mig väl vet att jag
kommer att möblera om tusen gånger innan jag är nöjd.
 
 
Nu skall jag till Salem för att få kvalitetstid med Joline.
Måste ta vara på den tid jag har som jag kan ha henne.
Viktigt att vara med dom små liven. 
 
Lite fika lite koll på tattoos lite skratt och vansinniga saker.
Min son i ett nötskal.
Varm och glad kille. Bestämd och envis, men han är min son,
så han är mammas pojke tillsammans med en annan som också är mammas pojke.
 
Nu är jag i alla fall hemma med ny resesäng och ett barnbarn.
Vi skall äta och bada och kolla på tecknat.
Men det är inte hon så intresserad av.
Denna tjej är mer för att leka,
 
Men vi somnar väl sött i alla fall
någon gång där vid 22 tiden tror jag.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0