Med Joline

 
SÖNDAG
140126
 Bodil & Boel
Grattis
Joline
Farmors dag med Joline 
En snorig unge :)
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Man upptäcker lättare folks fel än deras förtjänster.
 
av; Okänd
Hej där 
Vilodag för många, dagen före arbetsveckan.
Det är en dag då man tar det lugnt och laddar batterierna och så.
Jag har alla dagar lika ... måndag till söndag,
jobb och ledig, träffar familjen och barnbarn,
alla dagar är samma för mig.
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE.
VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Har haft en hyfsad natt men vaknat till många gånger, dock somnat om på direkten.
Då är det lite skönt, är lätt tung i huvudet bara,
Så man startar dagen med att tända lite ljus och andas lite.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Min frukost är klar för intag ock lite koll på FB.
Det är väl lite si och så med den då..
Man skriver lit och kollar lite vad kompisarna gör,
 
 
Det är ett roligt media som folk använder lite kryptiskt.
Någon hade skrivit att hen var sjuk ... och flera hade tryckt på gillar knappen,
????????
Hur tänker man då?? Gillar man att hen är sjuk eller???
Det blir ju så ;
> jag blev på körd av en ångvält<
20 st gillar det, aj då det ser ju galet ut, hahahaha
Lämna detta tack. 
Så det är otroligt tyst i mitt hus just nu, alla som är hemma sover
och det är ju skönt för mig,  som vill ha lite egen tid.
 
Nu är det bara att ta tag i dagen och hjälpa Lill trollet med kläder och
se om frukosten kan smaka. Hon är inte så stor i maten så det är svårt att få henne att äta.
 
Jag tar en sväng ner till Kastmyra och då kan det både bli fart på henne och bra aptit, Linus äter ju.
då kan ju trollet äta också. De båda korvungarna busar hej vilt och det är riktigt skoj.
Hon skaratar så snor och tårar rinner även Linus.
 
 
Vi åker till affären för jag behöver potatis och annat till middagen.
En trött unge har jag som jag måste hålla vaken tills vi kommer upp.
Nu får du lite välling så kan vi sova du och jag.
 
Maten blir framåt 17.30 så det tar lite tid,
men nu så är vi på G till Salem.
Och hon blir så glad och se sin kära pappa och mamma.
En fika och lite snack, Ari är med och man har jobb snack vilket jag tycker är skit grisigt.
 
Nu är det bara hem som gäller och min säng väntar så det blir att komma dit fort som
FAN.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0