Mot helgen

 
FREDAG
140117
Anton & Tony 
Grattis
 
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
 Bekantskap: En vänskap som kallas ytlig
när föremålet är fattigt eller okänt,
och nära när vederbörande är rik eller berömd.
 
av; Ambrose Bierce
Hej där 
 Helgen står för dörren och det kommer att vara en sån kul helg hoppas jag.
Har haft Joline och i dag hämtar jag Tindra till Salem.
En mycket händelserik dag.
 
 
Vaknar och har en liten stund för mig själv.
Skulle dock ha ringt klockan sju till Tindra med vakna faktiskt lite senare.
Så det blev inge bra för henne.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Min tid för återhämtning är så viktig och det är den jag måste ha nu på morgonen.
Under dagen hämtar jag små återhämtningar för att gå vidare under dagen.
 
 
Det är öppnaförskolan i dag ock korten därifrån sitter i min mobil och sladden har fått fötter.
Så det kan inte bli något just nu från det.
Men lite kort lyckades jag få ur kameran, ( som är lätt trasig, av och på knappen är liksom slut,
den fungerar när den vill) Joline älskade att vara bland andra barn och hon var lite som drottningen där.
Hon hjälpte Linus att gå, resa sig upp och så till att ingen skall röra honom.
Så söt.
 
Det var sång stund och det gillade hon, hon sjöng och klappa händer.
Sen var det lunch ... korv med spagetti hår.
 
Joline titta på korven och undra vad det var som hängde där.
Hon åt mestadels korven ... så klart :).
 
Nu var det hem och försöka sova lite, jag skall till läkaren
så jag ville att hon skulle sova, men nej nej inte Joline inte.
Jag var borta 1.45 och när jag kom satt hon och lekte och var bara pigg.
 
Då är det så att jag skall åka till Salem för att lämna ett barn, hon somna en lite
stund i bilen, mikro sömn. När vi var framme så var det piggelin igen.
En fika med goda muffins säger inte jag nej till.
 
Jag skall till Flen för att hämta Tindra, och blev lite osäker hur jag skulle åka,
jag tog med mig ett moraliskt stöd .....Thomas.
Vi blev en smula sen eftersom det är snöväder och många kör mycket försiktigare då.
Med all rätt. Mörkt och kringelkrokig väg, men vi kom till slut fram.
Lukas blev super glad att se mig lika så Tindra, men Thomas vart bäst tror jag.
Dom skall visa sina rum och vad dom har för saker och allt annat.
Jag känner att det var viktigt för dom.
 
En annan kompis var där och hon berätta lite hur det var med barnen.
Hennes äldsta blir 20 nu .. vart tog den tiden vägen??
 
Oj oj nu måste vi åka tillbaka, lång väg.
Lukas ville och ville inte.
Han vela väldigt så jag bestämde lite fint åt honom.
Kanske nästa gång.
 
Tindra sakna sin pappa, och familj i Salem.
Så hon ville komma med.
Nu kan vi fara i väg.
 
Och det måste finnas en motorväg någonstans.
Och det blev bra mycket längre, tur att man kan lära sig av sina misstag.
Från urskogen till Salem tog det säkert 1 ½ timme.
 
Väl i Salem kommer enfundersam Johanna och öppnar dörren, hon titta på
mig och sen på den som Thomas bar på.
>Vem är det ? ......Men det är ....TINDRA......<
Har aldrig sätt Johanna så storögd och glad.
Vi kommer in och Tindra vaknar till, kramar Amanda , Johanna och går ut i köket och blir
mött av sin pappa, kramisar och Neas fina varma leende. Kram.
Vilken lycka att se.
 
Johanna ville visa rummet som dom har, Fint ny möblerat och allt.
Sen vart det lekt tid, för det måste man hinna.
Oj vilket kackel på flickorna.
Jag och Thomas sätter oss ner vid köksbordet ett tag för att titta på min
son som ritar så gudomligt bra. Vilken talang han har min bestaste kille.
 
Då är det nog time för oss att ta oss hem.
Tack för en fin och trevlig stund Nea och Jimmie.
 
Lite på trollungen kommer alltså här då.
 
Lätt non galante

Farfars Aris brillor på trekvart
Läpp syl är bra på läpparna.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0