Möte ett

 
MÅNDAG
140127
Göte & Göta 
Grattis
 Grattis pappa på namnsdagen.
Grattis kära bror på namnsdagen
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Äktenskapet påminner rätt mycket om
cirkus. Det är inte alls så bra som det
påstår på affischerna.
 
av; Edgar Watson Howe
Hej där 
Nu är det ny vecka och en massa djävla möten hit och dit.
Kan bli less för mindre.
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Det är bara att ta sig ur den varma sängen och
ställa sig i en skön dusch och känna vattnet strila
ner från huvudet.
Tänder ett ljus och har min lilla stund för bara mig och min själ.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En frukost och förberedelser för att handla i Skärholmen.
Jag skall i väg med Susanne P för att shoppa lite så det skall bli kul.
 
 
Det blev en proppmätt situation med frullen, så nu får man
ta det varligt och se till att matsmältningen gör sitt.
Ett lätt tryck i skallen har jag i dag så en stunds vila på soffan är nog inte helt galet.
 
Då är jag på G till Norsborg för att plocka upp Susanne P.
Sen far vi mot Skärholmen. Men va fan det blev inte så .....
Jag hamna hemma hos Millan, hon är dålig, väldigt dålig.
 
Vi kommer i väg till akuten och där blir det prover och röntgen och mer
prover. Jo hon har en infektion i kroppen och UVI.
Så då är det inte så konstigt att hon har ont i leder och i koppen.
 
Nu gick det ju väldans fort för henne i alla fall. Vi kom in runt 9.30 och
hon var klar 16.00, jag lämnade henne 14 då hennes gubbe skulle komma.
Jag hade andra planer för eftermiddagen.
 
Först till Salem för att plocka upp min manga docka.
Sen åkte vi hem till mig för att plocka upp min gubbe. Han var på ett skit uruselt humör.
Gnällde om bil barnstolen i mitt baksäte och annat skit.
 
Nu till stora huvud ämnet i dag, socialmöte med mig och min lille son.
Oj oj oj , ja vad skall man säga, det blev inget och jag kände att detta var ju
mycket att hänga i julgranen.
 
Varför vi var där ....  när barn ljuger skall man inte bli arg och man skall INTE
peta på dom, det vet varenda människa. Till och med jag.
Men jag blev så besviken så han fick en lätt örfil med fingertopparna.
Det som är ett stort NO NO i detta sammanhang är att man absolut INTE
skall prata med en socialsekreterare (som man tror är ditt boll plank)
för då hamnar man i knipa.
 
Nå ja vi är klara här och jag kör hem Gubben och tar Mangadockan
med mig och förstör mer pengar på ICA MAXI.
I dag gillar jag pengarförstörning.
 
Så en och en halv timme och sex kassar senare är vi på G hem.
Maten skall komma på faten lunch korv och pommes.
Lätt och enkelt.
 
 
Nu blir det en kvälls fika hos Camilla, det ville vi.
 
 
Amanda är trött så vi åker hem och hon somnar ovaggad.
I min säng så klart.
 
Då är det bara att kolla TV lite och sova sen.
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0