Möte två

 
TISDAG
140128
Karl & Karla
Grattis
 Gubben
Fina blommor fick han av mig i dag
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
I brist på egna framgångar får man söka tröst
i andras motgångar.
 
av; Okänd
Hej där 
Vi samlas igen runt ett läse formulär, jag konstaterar att
mitt liv består av en himla massa möten just nu hit och dit.
Men man får finna sig i detta.
Vad annars att göra??
 
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Vi startar med att konstatera att jag har sovit som en kratta i natt.
Har sovit sten hårt när jag har sovit, annars vridit och vänt på mig.
Haft ont här och där.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Tända ljuset andas och komma in i en rofylld stämning.
Känna hur tyngden från bröstet släpper och hur jag fyller lungor med luft.
Energi in tag.
 
Då är det frukost time, den består av ;
fil,
müsli,
smörgås
kaffe.
Lite mediciner och ett glas c vitaminer.
 
Nu skall man vara pepprad men energi och vitaminer så man skall klara dagen.
Jo det säger dom lärda att så är fallet.
MEN ... är det så???
Nja ..... inte riktigt, lite energi har jag fått men om det räcker ända fram det återstår att se.
 
Nu skall barnen väckas i alla fall Saga först. Hon tar ju två timmar på sig att göra sig i ordning.
Det skall sminkas i 45, och sen är det lite frukost på 10, och resten av tiden byter hon kläder 300 gånger.
Sen är hon sen och måste rusa till tåget och alltid missnöjd med kläderna hon har på sig.
 
Nu är det i alla fall gryning och dagen går vidare.
Ser att bilen är täckt med snö så då får vi väl gå ut och
borsta av den lagom innan vi skall till Södertälje.
 
 
Först skall min manga ha frukost, sen är det tandborstning.
Allra först blev det duschen.
 
Så väcker vi Ari så han hinner att äta. Det är ju så att han måste det.
Klockan 9.15 tar jag mig ut för att borsta bilen.
Nu mot Södertälje.
 
Mötet blev som jag förväntar mig, det händer inge nytt.
Och gubben snacka mest.
Det tog ändå en timma och det är så träligt att sitta och vänta på att tiden skall ta slut.
 
 
Nu är det lunch och vi tar den på Donken i Eriksberg.
 Amanda fick en glass och hon var nöjd,
happy meal och glass.
 
Så nu vill hon leka lite med Linus så jag lämnar av gubben hemma och tar e  sväng
ner till Kassmyrabrinken.
Linus vart så glad när Amanda kom och hälsa på, oj vad dom lekte.
 
 
 
Jag blev kvar till 16 tiden för att sedan köra hem henne.
Så då är det bara att dra mot Salem för avlämning av barn.
Skulle vidare mot skogskyrkogården .... men
jag tycker det blev sent. Tar det i morgon.
 
Hem för att äta middag med min man och ha lite mys.
Men något hände med mig så jag dog och var tvungen att lägga mig.
Somna så klart vad annars.
 
Slut för dagen
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0