Oj vad händer i dag

 
TORSDAG
140123
 Frej & Freja
Grattis
 Barnbarn
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Om kärleken är illusion
så åt helvete med verkligheten.
 
av; Elsa Gress
Hej där 
Det rullar på och det är en torsdag i dag, vi går mot ljusare tider och det
känns ju bra, solen är ett måste snart. En vacker vinterdag med en härlig lysande sol,
det vill jag ha nu. 
 
 
Vaknar upp för att inta min frukost som jag brukar,
lite tid med mig och själen.
Ett fint ljus med ljuvlig doft till mig.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Nu smyger vi igång dagen och känner att det är så här vi vill ha det.
Men det är INTE så vi får ha det.
Snart börja det röra sig här och där i huset och alla vaknar till,
fixa med frukostar och kollar TV och vet vad som sker.
 
 
Nu är det bara så att jag kan lugnt luta mig bakåt och kolla film
med en kopp kaffe i handen.
Lugnt och som det skall.
 
Jag skulle ha passat Linus Nu men hans mamma är dålig så det blev inget.
Jag har då massa tid över till mig och min gubbe, vi kan ju göra något skoj innan jag 
skall köra honom till Tullinge.
 
Det blir ju då lite film, väldans roligt .... kanske.
Liten lunch han jag med också, cilli con carne. Det är en enkel god middag/lunch :)
Så en kort siesta :) .... inte fel.
 
Oj nu blir det bråttom .... Ari skall vara hos sjukgymnasten klockan 12.00 och
nu är hon 11.45 .... hallå gubben kom igen nu.
 
Så när vi passerar Willys kommer snille blixten på att han glömde plånboken,
jag hämtar den när jag lämnat dig annars kommer du försent.
Ari i ett nöt skal alltid ute i sista minuten .... ALLTID.
 
Så Ari hos sjukgymnasten och jag hem för att hämta hans plånbok.
Jag kom tillbaka 20 minuter över och fick vänta typ 20 min.
Så var allt ordnat.
 
 
Hem med gubben och vidare mot Salem, jag skall hämta små guldklimpar.
Det är så skönt att se när dom blir så glada när jag kommer.
Alla barnbarnen.
 
Lukas kan nog ta priset, han och Joline gör såna där kramar med extra tryck i,
hårt och så lite hårdare ändå. Det värmer mitt lilla slitna hjärta.
 
Väl hemma med grynen så vart Jojo hungrig Hugo på cirka ½ sekund,
nu ... jag vill ha mellis .......NU
 Hon är så söt dock är det svårt att ge henne något hon vill ha eller gillar just då.
Det finns bara en sak som går i alla väder, varje minut, timme, dygn, veckor osv.
VÄLLING.
 
Men i dag blev det en smörgås och lite dricka. Jag tog ju kaffe då skall
man göra som farmor, fika.
Söt gröten.
 
Nu skall vi se nar stora favoriten kommer. Vi står i fönstret och spanar efter pappas bil .....
 och DÄR kommer den hon ler mot mig och säger pappa bilen
flera gånger. Hon klappar sig på bröstet när hon ser han och säger min pappa
min pappa. Och när han vinkar oj då är det tur att öronen är i vägen
för de smilet. Det finns en annan flika som har samma känsla för sin älskade pappa också.
Tindra.
 
Nu är det fika och lite snack om allt. Vad dom skall göra i helgen, vad jag skall göra,
vad barn skall göra och sådant man snackar om över en fika.
Time för mig att åka hem.
 
Väl hemma hittar jag gubben i sängen ( var annars??) soppor kvar inne och ingen
på början av maten. Men va fasen .... hallå kan du vakna nu eller.
Jo det kan han väl.
 
Han skall göra sina berömda köttbullar/biffar med potatis och sås.
Jag fixar en "wall of fame" i hallen.
Ena sidan skall mina barnbarn vara på andra sidan har jag mina barn.
Det är så mäktigt att se dessa kort,
Barnbarn
Mina barn
 
Fina barn jag har,
Jimmie, Camilla, Robin, Rickard, Ellie,
Jerry, Saga, Anna.
Alla med fina liv i vuxen världen och på väg in i vuxenvärlden.
Det är lite spännande och se deras liv, hur det har blivit och hoppas på
att bli. Man kan vara stolt över de jag har gjort för dom och vad dom gör för mig.
Vissa mer och vissa lite mindre.
 
Mina barnbarn som är mitt guld är ju de finaste jag har,
Jag har två bonus barn också som ger mig mycket glädje.
Snart kommer två till nya i april och det kommer att
vara så kul. Flera kort att sätta på väggen blir det då.
 
Nu äter vi för om en lite stund får vi fika besök .......
Ja jag fick ett telefonsamtal där personen i fråga undra om vi är hemma
och om vi inte skall bort .......
OK vi är hemma ....Då kommer vi på en fika .......
VA.......
 
Nu kommer det bli snöstorm för jag skall få besök av Kim och Lillevi.
Det är INTE i går dom var hos oss jag lovar, det är säkert över ett år sen.
Det var en rolig överraskning.
 
Så på med kaffe och in med disken så nu kan dom komma om dom vill.
Jag har bara kaffe att bjuda på men det löste Lillevi som hade en bulle i frysen.
Så då blev det kaffe och bröd.
 
En sån trevlig kväll, Kim är lite galen med sin humor och snabbtänkta ord lekar.
Han har en egen engelska med direkt översättningar. Så djävla skoj.
Ont i magen av alla skratt.
 
Jag körde hem dom så kvällen sluta vid 23.30 med en titt på TV.
 
 
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0