Oj vilken dag

 
LÖRDAG
140118
 Hilda & Hildur
Grattis
Pulka åkning
 
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Vi bedrar oss alltid två gånger om de människor vi
älskar - först till deras fördel, sedan till deras nackdel.
 
av; Albert Camus
Hej där 
 Helg, snö, barnbarn, lugn och ro,
slappa, fika vad mer kan man få ut av en dag?
 
 
Hej hopp upp och hoppa, ny dag har kommit och jag skall väl ta hand om den då.
En liten frukost i det stilla med mig själv och mitt inre.
Lugt och skönt och så stilla.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Ja det är nu så att förmiddagen var ett litet affärs besök, 
dagliga varor tar alltid slut, på fyllning. 
Så kom Saga ner till gymmet.
 
 
Jag var och åkte pulka med Linus först, ville så gärna ha tjejerna med mig men
sonen ville också ha dom, särskilt Tindra som han träffar så sällan.
Nu var hon här och sonen ville ha henne hemma. Så klart,
 
 
Så Linus åkte pulka och vart insnöad, hahaha.
Fint väder och gubben promenerade
till pulkabacken.
En fika sen körde jag honom hem.
 
 
Nu bär det av till Salem. lite pulka där också.
Glada barn.
 
  
Glada barn
Så var det hög tid att köra Amanda till festen på badhuset.
Kalas time. för henne.
Efter jag har lämnat henne så fixa jag middagen till
familjen.
 
  
 
Ett nytt sätt att fixa korv på, detta är nog en större hitt till barn än till vuxna.
Hahahaha.
 
Så nu är klockan 18.00 och ett barn skall hämtas på Storvretsbadet.
Och jag hinner att träffa flickorna igen några minutrar.
Hoppas dom har en mysig filmkväll med godis och allt.
 
Jag var kvar ett tag i Salem och vi upptäckte att jag måste åka hem och tillbaka igen.
Glömt saker hemma som var viktiga för Lill trollet :)
Så nu känner jag mig som en lite jojo Storvreten - Salem
Fram och åter fyra gånger tror jag det blev.
 
Nu är det bara att titta på film.
Då kommer nästa sak ... va fan ......
 
Min Lilleman, problem med kärleken.
Mamma kommer med några väl valda och viktiga ord.
Se så lös detta nu min Lilleman.
Det skall du greja.
 
Det är ett problem dock som jag måste lägga näsan i blöt med.
Jag måste fixa detta.
Så tycker både Robin, Othilia och jag.
 
Nu titta färdigt på filmen.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0