Röntgen

 
SÖNDAG
140112
Frideborg & Fridolf 
Grattis
 Gubben
för att lindra hans smärta :)
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Den kärleken som har uppstått plötsligt
tar den längsta tiden att bota.
 
av; Jean De La Bruyére
 
Hej där 
 Tror att jag skall byta bild till en ny vintrig bild som det ser ut i dag.
Så då får du titta in i morgon för att se min utsikt från "kontoret" där jag
sitter och skriver. Men i dag har vi snö bilden från december 2013. 
 
 
Det är inga som helst problem att ta sig ur sängen när varenda led värker.
Det är inga som helst problem att ställa sig i en varm dusch för att mjuka upp min värkande kropp.
Då är det bara att tända ljus och ta fram frukost, sätta sig skönt i stolen och andas.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 
Så nu intar vi en frukost och känner att det var riktigt gott, jag behövde lite på tankning.
Natten har varit jobbig med många snurrar och många titta på klockan.
Tror jag skall vända eländet så jag slipper se den.
Ett enormt stressmoment.
 
Jag har inget särskilt på agendan i dag, bara att följa eller rättare
sagt köra gubben till rygg röntgen.
Vi skall till skärholmen. 
 
Vi missar tårtan hos Jerry och det är ju inge bra.
Men vi får gratta tjejen en annan dag.
Hon fyller i morgon.
 
Klockan är snart 10 och vi skall åka mot Skärholmen, det ända som är
fel på denna bild är att gubben sover. Det är nog dags att ta sig
ur sängen gubben lilla.
 
 
Så där ja då skall vi ta oss till Skärholmen och magnetröntgen.
Han har tid en söndag, det låter otroligt men nu är det tydligen
många som skall röntgas och för att hinna med måste dom jobba på
söndagar. Så när vi väl hitta den tillfälliga helg ingången.
 
Så där nu är det klart och det var trångt i röret sa han, hahaha,
ja gubben lilla den är trång magnetröntgen röret.
Men det hade gått bra och nu är vi på G till
en tobaksaffär med ATG.
Han har en vist att plocka ut.
 
Så nu tar vi en liten  lunch och det är lagom.
Jimmie ringer och behöver gubben, men det går nog inte i detta skick.
Han kan ju inte gå.
 
 
Så jag kör honom hem och han får vila lite medans jag åker över till
Camilla för att säga hej till Marie Karlsson.
Hon har varit där och hälsat på
med familjen.
 
Så är det hem och kolla vad barn och gubbe skall äta.
Så det är ju det, Saga har messat att  hon inte
kan komma hem för att hon glömt plånboken.
Va????
Eller hur!!!!
 
Då får man hämta henne då, det bästa med det är att man träffar sonen
och trollungen. En kaffe och lite snack.
Nea står och fixa maten .
Det blir en kort visit så familjen får äta och ta det lugnt på kvällskvisten.
Det är bara mysigt att vara där.
 
Då är det hemfärd och mat till barnen och gubben.
Det är ju konstigt att man inte fixar själv.
Men det är ju så .
 
Kvällen är här och en Segall film kan man titta på.
Nu är det kväll.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0