Sista dagen 2013

 
TISDAG
131231
 Nyårsafton
 2014
Önskar alla mina läsare ett riktigt
GOTT NYTT ÅR
 
 Dagens citat
 
Det är lättare att skriva tio band filosofi
än att tillämpa en enda, grundsats i praktiken. 
 
av; Leo Tolstoj
 
Hej där 
 Nu är det bara några timmar kvar av detta år.
Jag har nog slitit hårt detta år.
Hoppas min hälsa blir bättre och att jag får känna värme inombords.
Det finns saker som är så viktiga för mig och jag hoppas att jag får ha dom hos mig.
Det är ju mina verderingar, mitt liv och min hälsa.
 
 Det ena ögat vaknar före den andra, vill inte riktigt gå upp,
men det är en värkande kropp som skriker
så jag går upp.
 
 
En liten frukost är på sin plats och jag känner
att det är bara skönt att gå runt, sträcka på sig och
känna att den slitna ömma kroppen är på G.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 
 
 Tar en kopp kaffe i fina ljus skenet från mitt ljus.
Dagen grys sakta utanför mitt fönster.
Jag ser att det är plusgrader och ingen frost på backen.
 
 Väcker gubben runt nio för att vi skall handla och fixa innan jag måste till jobbet.
Så vi tar oss ner till Willys för att handla lite till maten.
Gubben blir rasande då han upptäcker att köttet han vill ha
väger ett kilo mindre än vad som står på packetet.
Alltså vi kunder får betala för två kilo istället för ett!
Oj Willys detta var inte bra, så alla ni som handlar på Willys väg köttet.
 
 Vi tar en brunch på donken, inte så hälsosamt :) .
Sen är vi på väg till ICAMAXI och BILTEMA.
Två affärer där det finns resurser.
För bilen;
Spolarvätska och olja.
Till maten;
Kött, sås,
 
Ett stopp för en fika villa Ari, så det blev Kasmyra.
Nu skall väl potatisen på så gratängen blir klar,
gubben fixar köttet och jag fixar grönsaker.
 
 
Så nu är det väl bara att vänta på de barn som kommer,
en var i alla fall säker att han skulle komma.
Rille med flickvän.
 
 
Och det som kändes fint var att Robin var hemma till middagen.
Fan Robin underbart.
 
Så till bords var det;
Ari, Rillr, Jessica, Robin, Saga och jag.
Vi åt potatisgratäng med karré och bea.
En fin lite nyårs rätt.
 
 
Och nu skall jag lämna skeppet för att tya mig till jobbet.
Börjar 17.00 känns bra och det kommer att vara så skönt
med en fin kväll med våra boende.
 
Kvällen flöt på och jag känner mig små stressad över tiden hit och dit.
Vi jobbar ju till nio och vi var klara till nio så det är ju bra.
Men alla var inte riktigt på plats och det gör mig frustrerad.
Konstigt jag borde inte reagera.
Så skit var det med det då.
Hem åt nu i alla fall.
Trött, trött, trött.
 
Ingen är hemma och det kändes skumt och nu är det så att
jag undrar vad familjen är??
Till slut kommer dom hem och jag är så seg och trött.
Vill bara sova egentligen.
 
Men det är ny år och här skall smällas.
Innan dess håller Rille på att tittar på Robins dator. den är lite kajko.
Men Rille är en snäll kille så han skall fixa den till Robin.
 
Då blir det dags att ta sig ut, Rille vill ut och smälla nu.....
Han och Robin tar raketer och går ut, Ari följer med.
Jag ligger på soffan ock är död.
 
Nu får jag allt ta mig i kragen och knalla ut.
23.45. hej och hå, Kalt är det, fryser gör jag.
Men att se två killar springa runt och smälla raketer är så värt att frysa.
 
Tyvärr så har min kamera gått sönder ( jag är ju en riktig papparatsi) ,
så några kort blev det inte. han ta två tror jag.
Hur fan skall jag lyckas fixa en ny nu??
 
Nå kat 00.00 in finner sig och alla bomber på engång.
GOTT NYTT ÅR,
2014
Dagen är slut!
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0