Snö ute

 
LÖRDAG
140111
Jan & Jannike 
Grattis
 Snön
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
 Man skall låta var och en ha sina egenheter.
 
av; Okänd
 
Hej där 
 En dag med snö utanför fönstret, det skall snöa hela dagen i dag.
Då kan det ju bli lite vitt och fint ute till slut.
Jag tycker det ser finare ut än de grå blöta trista.
I morgon kommer en sån där härlig vinter dag med sol,
om man skall tro på kartan.
 
 
En snurrande natt med massa obehagliga känslor i benen och i kroppen.
Hatar dessa nätter. Men nu är det bara att kliva upp och ta sin
värkande kropp in i den varma duschen.
Så blir man snart mjukare i kroppen.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
En frukost är intagen och det kan vara gott med en kopp kaffe och smörgås.
Så lite njutnings tid för bara mig. Det är så djävla skönt att bara vara själv
och ingen som snackar, äter eller låter beredvid mig.
Det är bara tyst och jag kan njuta av tystnaden.
 
Nu är det på G att vakna i huset, gubben kommer upp och tar sin frukost,
sätter på datorn med ljud och kommentarer.
Så min tystnad har nu brutits.
 
 
Dagen är i full gång och att städa Robins rum står nu på
agendans första rad. En ny TV skall komma dit och hamna på väggen.
 Hans rum blev en hitt så fint och så städat.
 
Det tog mig halva dagen ja det gjorde det.
Robin var med nästa hela tiden.
Fin liret är min förtjänst.
 
 
Nu är det en ny TV upp på väggen och det är precis var som är bra för han.
Vi skall också leta rätt på våra filmer. har liksom glömt var jag ställde kartången
oktober när jag packade ner dom, hahaha.
 
 
Får kaffe främmande en liten snabbis, Thomas och Camilla.
Så det var så trevligt.
 
Nu är det min tid att rusa till affären och handla, jag har lämnat av Saga i
Salem och hon blir väl kvar där.
Men det är lite si och så med de mesta runt om detta ämne.
Sova borta eller inte, party eller inte.
Jag har ett vakande öga på mig så det gäller att balansera detta hårfint.
 
Hem från affären, bära tunga kassar, släpa och bli förlamad i armarna.
Har ingen lust att fixa mat, är bara jag hemma.
Så det blir kaffe och macka.
 
Nu blir det lite gamla filmer på TV.
Sen är det nog bara att somna in.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0