Ta det lugt

 
SÖNDAG
140119
Henrik 
Grattis
 Lugna dagen
 
Jag behöver inte stressa med något bara ligga och vila.
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Artighet är att dölja sin naturliga impulser.
 
av; Okänd
Hej där 
 Nu på en söndagsmorgon hör man hur dom skrapar och skottar utanför.
En traktor plogar vägar och parkeringar.
Det är många snöröjare som har jobb nu.
 
 
Min morgonstund har guld i mun.
Njuter av min ensamhet och vet att den är inte för evigt.
Har en underbar familj med barn och kära barnbarn.
Det är mitt liv.
Jo min gubbe också.
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
Nu är frukosten intagen och det är bara jag , en kopp kaffe och stillheten,
med lite ljud utifrån dock.
Men det är bara jag här och nu i alla mina tankar om mitt liv,
om barnens liv, om barnbarnen, om framtiden.
Om vad jag skall göra.
Hur skall mitt liv se ut om ett tag, skall jag gå vidare, skall jag kämpa,
skall jag överhuvettaget bry mig???
 
Ja jag är en människa som sätter mitt och min familj först,
jag vill ha ett jobb som man känner att man älskar.
Jag vill att livet skall vara fint och lugnt.
 
Det finns alltid skit bakom knuten, det finns alltid någon
som skall snacka massa skit, det finns alltid någon där ute som gör livet lite tråkigt.
MEN
Jag vet vad jag vill, jag vet vad jag har, jag vet vad sanningen är.
Så mitt liv är mitt och ingen annans.
Mitt innehåll har jag och ingen annan.
 
Nu går denna dag vidare och jag följer med den och ser vad den slutar.
 
Det är bara att ha en lugn och slapp dag eller är det så att jag har slut på energin igen.
Ligger i min säng och funderar vart tog dagen vägen.
Ingen som helst energi kick har jag.
 
nu kommer vi till den gränsen att jag skall göra det jag vill men inte orkar,
vad händer då.? jo jag sover .... fan det var skoj ..... NOT.
En hel dag är borta.
Lunch fick jag fixat av min snälla man som ser till att jag får mat i magen.
och kaffe att dricka, sen åkte han i väg på jobb och jag hamna tillbaka i sängen.
Kolla lite på allt möjligt, har några kanaler att titta på.
Fram emot 18.00 då masa jag mig upp för middan gör sig inte själv.
Och om det skall bli någon mat så får jag göra den,
(gubben är ju inte hemma).
 
Kyckling med Taka Masala.
Starkt och gott, det gillar barnen.
 
Så nu kan man med gott samvete lägga sig en stund till i min sköna säng.
Titta på lite film, gubben kom hem nu och skall äta han med.
Då är det bara Robin och Othilia kvar.
 
Kvällen kommer sakta och över går snart till natt.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0