Tandläkarbesök.

 
MÅNDAG
140113
Knut 
Grattis
Olivia
 
 
Grattis på din födelsedag. 
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Beundran är en mycket kortlivad passion
som dör så snart du blir bekant med föremålet.
 
av; Joseph Addison
Hej där 
Vi har nu börjat i vecka tre, det är så att veckorna fortsätter att rulla på,
så ett tu tre så står våren här och hälsar oss välkomna dit.
Vi har många födelsedagar nu,, första kvartalet.
Många små och några stora. 
Vi kör vidare på dagen så vi kan se vad som händer.
 
 
Jag har sovit på söta örat i dag, det har ju aldrig hänt riktigt på flera år.
Det kändes skumt och jag blev så förvånad.
Men jag tar mig upp och ser till att allt de normala
görs som jag skall varje morgon.
Gå upp, duschen, andas och frukost.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 
Nu är det så att jag tycker att det är lite för tyst i mitt hus, det är ju så att
Saga skall vara uppe, men inte då, hon sover.
Det är ju så att hon måste ta ett ansvar för att komma upp.
Hon får ju då se till att hon ställer en klocka längre ifrån sängen
så hon måste resa på sig, det kan vara en lösning.
 
Arg som ett bi klär hon på sig och tar sig till skolan.
Hon är så sur och arg.
Men det får hon vara, jag kan inte vara där hela tiden. Jag jobbar jag också.
Då kan jag inte se till att hon kommer upp.
 
Ari han skulle har ringt sin läkare, men det hoppar vi över.
Han fattar inte hur det är med detta och fasta rutiner.
Han tror att man kan göra hur som helst. 
Ja ja vilken röra, och i detta skall jag hitta återhämtning.
 
Nä jag känner att jag behöver en stund för mig själv och det blir det ju
i bilen till Hornstull, tandläkaren.
Det blir att borra bort den gamla amalgamet som är kvar
(har redan tappat nästan 80 % av fyllningen)
och jag får en ny fin fyllning som nu skall hålla
tills jag dör.
 
Det som är kvar är då en stift tand som han vill sätta dit.
Men det kommer att ske efter sommaren i så fall.
 
Lagom bedövad och trött i käkleden ock munnen som har varit
vid öppen i 45 minuter, så får jag stänga munnen.
Tack
 
Väl hemma så tycker jag och gubben att vi skall promenera lite runt om
i Tumba, vi tar oss ner till Kasmyra Brinken och går runt sjön.
Vi får sällskap av Emelie, Roger, Linus och Millan.
Trevligt med sällskap.
 
 
 
Nu skall vi hem för att se till att maten kommer på bordet, jag får en ångest
attack som heter duga och måste lägga mig.
Jag somnar och gubben fixar maten.
 
Vi äter vid 17.40, hinner presis lagom till tvätten 18.00
Robin och jag först och Saga vid 19.00.
Hon har så mycket kläder så hon fyller den stora maskinen med svart
och tre små med färgat, vitt och 30 grader.
Snacka om unge som byter kläder sex gånger per dag.
 
Jag tvättar lakan och jackor, lite kläder också.
Robin har lakan och kläder.
Vi är klara 10 minuter över 10.
 
Nu får det allt bli film på TV.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0