Trettondag jul

 
MÅNDAG
140106
 Kasper, Melker
och Baltsar
Grattis
Trettondag jul 
Tack och hej vi ses senare.
 
 
 
 Dagens citat
 
 När en människa anklagar sig själv
blir hon alltid trodd, men aldrig
när hon berömmer sig själv.
 
av; Michel DE Montaigne
 
Hej där 
Vi kör in i vecka två på det nya året och jag har varit ledig
fyra dagar, detta blir femte.
Det är skönt då jag jobbar med att acceptera att jag inte
skall fara och flänga överallt. 
Det är svårt att lugna ner sig när man är en människa med tusen bollar i luften samtidigt.
Men här tar åldern ut sin rätt.
Hahahahaa
 
 
Det är svårt att sova igen, vaknar många gånger med känslan av vatten fall i bena,
och sendrag i vaderna. Min nattsömn störs väldigt mycket igen.
Skall ta reda på vad detta innebär.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Lite frukost och en liten dusch på plats.
Sitter och tittar på FB och ser att det är ju lugna gatan så här på morgonkvisten.
Min arbetskollega Susanne P är vaken hon skall till jobbet och det går inga bussar.
Jag är en mycket snäll och ödmjuk människa, jag hjälper ALLTID till.
Så vist gumman Phia kommer till undsättning,
super ler  
 
Hemma igen och tar en kopp kaffe med gubben som vakna när jag kom hem.
Skall väl planera lite dag här och nu, handla måste jag göra i alla fall.
Det blir lite blängande på datorn med gubben.
 
Jag hade velat ha Joline här men hon var ju på Globen,
Disney on ice
Hoppas nu hon och flickorna hade skoj.
Jag hoppas värkligen Nea fick de andra två biljetterna
sålda eftersom  Tindra och Lukas inte kom.
 
Nå väl min dag fortsätter med att jag och Ari blir bjudna på sushi.
Det var Annelie Karlsson som har fixat dom, väldans gott.
Man äter så man storknar. En Matrix blev det också.
 
 
Så nu är det eftermiddags kaffe och Kim & Lillevie kom.
Det vart diskussion om hur man skall eller inte skall göra med sina vuxna barn.
En inresan diskussion, det är väldans svårt att vara mamma i vissa lägen.
Men man skall nog vara vuxen i alla lägen och agera där efter.
 
Nu är det hem och middag, korvstroganoff blir det.
Gott gotti gott gott.
Korv är gott det är nog så. Hehehe.
Men innan jag kan äta åker gubben med sonen för att hämta en soffa.
Så maten blir lite senare för min del. Saga har ätit och
Robin äter senare.
 
 
Det var inge bra och se Sagas nya blogg ... lite cigarett rökande bilder :(.
Hon bör inte röka så det är lite galet.
Hon kommer nog börja röka mer sen när hon bor själv, det är ju tråkigt då
det luktar väldans illa.
Hoppas hon inte börjar.
 
Nå nu är det kväller och jag skall se en film med mannen.
sen är det säng time.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0