Vecka fyra på året börjar här.

 
MÅNDAG
140120
 Fabian & Sebastian
Grattis
 Min fina dag
 
 Dagens citat
  Människor emellan
 
Lågkonjunktur är det när din granne står utanför jobbet.
Depression är det när du själv gör det.
 
av; Ronald Reagan
Hej där 
Ny vecka, nya utmaningar, nya saker att ta tag i.
Alltid är det något som skall göras ... varför??
Jag vill inte. 
 
 
Vaknar med huvudvärk, ont både här och där.
Går upp tar en frukost, tar en dusch.
Det känns bara bra.
 
 
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Jag och min själ skall umgås ett tag, vi tänder ett ljus och andas lite.
Åter får frid och känner mig stark.
Det var en bra känsla som kommer tillbaka.
Stark! 
 
Saga kommer upp och äter lite och går sedan iväg till skolan.
Jag går ut i köket och får plocka efter henne, in i diskmaskinen och plocka undan sockret.
Varför är det så svårt att ta efter sitt eget?
 
Nu är det min tid igen, för ingen är uppe, det känns att det blir lugnt
i huset och man kan andas lite till.
Robin börjar senare så han kommer att komma upp efter åtta.
Gubben sover.
 
 
Nu tar vi dagen till nya höjder och låter den komma till liv.
Det blir en sväng ner till centrum och där blir det en fika och en lunch med Camilla.
Sallad så klart, alltid lika fräsch på Stinsen vid busstationen i Tumba.
 
Sen bär det i väg till Huddinge för att plocka upp Lollo och sonen Lukas.
Vi tar oss till City Gross i Kungens kurva.
Billiga matvaror här.
Köttfärs, kassler, kyckling mm.
 
Sen var det bara hem som gällde.
Lollo skall plocka upp sin andra son från skolan, och jag skall hem.
Först lämna av lite blåbärssoppa till Camilla och Linus.
Nu hem har bilen full med matvaror.
 
Fan vad det var tungt att bära, och inge ville öppna dörren heller.
Men in kom jag i alla fall.
 
 
Plockar in allt och sätter mig med en kaffe.
Helt slut blev jag. Ett roligt måste blev det ju. Men priset är vad det blir,
slut i hela kroppen.
 
Middagen gör min gubbe, så det blir han och jag som äter själva först.
Sen kommer barnen inramlande, Robin först sen Saga.
 Maten går åt och alla är nöjda för i dag.
 
Lite tv och ett samtal från Ulla, hon har jobbat på mitt jobb för en tid sedan.
Vi kanske skall träffas i morgon.
Kul det var ett tag sen.
  
Nu får gubben ett kolosalt utbrott och kastar saker runt sig.
Vad händer här?????  Men han är som han är.
Jag tänker INTE tolerera detta så, jag sover på soffan så kan han ligga där inne och
fundera. Det han sa till mig tänker inte jag svälja för fem öre. Då kan han dra!!!!!
 
Nu tittar jag på TV och sover så bra här på soffan.
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0