Vilo dag

 
SÖNDAG
140105
Fridolf 
Grattis
 Första dagen jag inte gör något,
Hurra
 
 Dagens citat
 
Samvetet är en svärmor vars besök
aldrig tar slut
 
av; H.L Mencken
 
Hej där 
 Ja en vecka klar på första året, det fungerar ju hyfsat med inte bra.
Funderar mycket på vad jag skall göra med mina
orosmoment som ligger över mig som ett stort cementblock.
Vill bara kunna trolla bort allt.
 
 Det är morgon och jag tar min frukost och har ett par
minuter med mig själv och min själ.
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
 
 Då kan man återgå till livet och försöka vara så stilla det bara går.
Hur nu det skall gå?
Jag måste helt enkelt,
i dag har jag hjärtklappning på hög nivå.
Jag har en sån ångest över massa saker att det inte är skoj alls.
Att beta av dom en efter en skulle ta hela dan och jag skulle somna tusen gånger
 
 
Tänt ljus och en kaffekopp bra kombination för mig.
Njuta av tystnaden i mitt hus. 
Stillheten är total.
 
Vi har en mjukstart på denna dag,
så skönt, inget  ska hända och det är det som är så skönt.
Gubben spelar dataspel med sonen, och jag ville åka och fika hos någon.
Inte.
 
 
Dottern med familj är på promenad så dom kom.
Vi tog en fika.
Ari åkte till ICA Solbo för att lämna en trav rad.
Jimmie kom förbi och snacka lite, han skall ha arbetsbilen.
Så det var kul att se honom.
 
 
Jag har försökt att nå Tindra ett par gånger, men inte då.
Och nu hoppas jag att hon får ringa mig någon kväll.
Hennes pappa vill också att hon ringer till han eller har sin mobil på.
Johanna saknar henne och alla andra.
Jolin har lärt sig säga Tindra.
alla blonda flickor på kort hemma hos mig är Tindra tycker hon.
 
Så nu är det middag och det blir bea med mackisar och bacon.
Det är en lätt singel mat man slänger i hopp på tio minuter.
Förr blandade jag ihop detta men inte i dag, såsen sugs in i makaronerna och försvinner.
 
Kvällen anländer och jag har faktiskt inte gjort ett skit,
så bra av mig, bara suddat fötterna efter mig och bara varit.
Ligger nu och kollat Tv:n
 
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0