Bra dag

 
TISDAG
140715
 Ragnhild & Ragnvald  
Grattis
Bra dag 
 Dagens citat
  Karriär & karaktär
 
Det man gör gärna gör man i regel bra.
 
av; Laozi
Hej där 
 Vi har en tisdag med absolut inga planer.
GODMORGON MIN TROGNA LÄSARE. VÄLKOMEN TILL MIN DAG.
 
Sov på söta örat till sju i dag :) Det är lika skönt att vakna då som att ha
en skön sovmorgon. Upp och fixa frukost och ta en skön stund för bara mig.
  
Andas in ...........
håll....................
andas ut............
 
Camilla ringer och frågar om vi skall ta en promenad nu på morgonen.
Det är väl en bra ide. Skönt att ta morgonpromenader.
Vi låter Linus kolla stora bilar och traktorer. Han
kommer att bli bil galen som sin far. :)
 
Nu är vi på väg hem till mig för vi planerade en lunch tillsammans,
blodpudding till folket. Linus gillade det och Camilla
måste ha mer vitaminer i sig.
 
Och även i dag fixa Camilla maten så jag slipper.
Skönt att ha hjälp av henne.
Även fast hon tycker det är jobbigt.
 
Jag och Linus tog en tupplur och Camilla gick ner till centrum för
att möta en kompis en stund. Vi har det lugnt och skönt vi två.
Så vaknar killen upp och ville gå ut och leka. Tur att
mamma kom så vi kan gå ut en stund.
 
Det var en lite flicka som rasa i parken och fick en bula Hugo.
Hon fatta inte ett ord svenska och vi försökte få henne att fatta att
hon måste gå hem till sin mamma.
Tillslut kolla mamman ut på balkongen.
Och flickan kunde gå hem.
 
Så blev det fika och mellis till Linus han gillar att äta ibland och
då får man bjuda på massa saker så han äter. 
Jag börjar planera middagen, enkelt som fan ... korv med färsk pasta.
 
Och här kommer Thomas med Wilma så då får vi sätta fram mat till dom också :)
Det är enkel mat när jag gör för jag pallar inte att fixa avancerad mat.
Nu har vi tagit kvällskaffe och familjen Karlsson skall åka hem och
jag väntar på min man.
 
Nu är det bara lite slötittande på tv, gubben
skall fixa sig för kvällen och gå till sängs.
 
Nu är klockan rätt mycket så jag drar mig tillbaka.
  
GOD NATT 
På återseende.
 
 
Till mina kära barnbarn;
Jag älskar er alla och saknar er jämt.
Skulle vilja ha er i min famn,
alltid.
Jag finns alltid för er.
 
  Tack för i dag
 
Hakuna Matata, Det är ord som är bra. //super granny

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0